|
|
|
|---|---|
|
Jag provade X1 2.0d igår och 23d idag, båda med automat. Helt ärligt så märkte jag inte mycket skillnad. Gångkulturen och responsen i 2.0d är så pass bra att det extra turboaggregatet i 23d knappast behövs. Sett till pris och förväntningar så utklassar 2.0d den starkare motorn. Någon som har samma eller motsatt erfarenhet? | |
| Jag var med en polare som ska byta tjänstebil, så jag har inte provat sexan borsett från en X5 3.0d. Själv har jag bestämt mig för en bensinmotor istället. | |
|
Kan tänka mig att automaten slätar över skillnaden mellan nämnda modeller ganska effektivt i en relativt tung bil. Tror skillnaden är betydligt större i en RWD manuell 1-serie. |
|
| Måste kommentera att jag provkört både 120d samt 123d och skillnaden upplevs, iaf av mig, inte som så stor. Skadar ju aldrig med mer kraft och hästar men 120d är i grunden en fantastisk motor i mitt tycke och 123d överraskar inte lika mycket om ni förstår. Har dock inte levt med bilarna en längre tid och i valet hade jag ju gärna valt en 123d om ekonomin tillåtit. Jaja, mycket om inget... | |
|
Har själv en 120d och fick en 123d som lånebil ett par dagar för ett tag sen - båda med manuell låda. Upplevde inte alls speciellt stor skillnad - trodde den skulle vara större. Visst, 123d har en mycket trevlig motorkaraktär, men kan inte se att den lilla skillnad som finns mot 120d faktiskt är värd den stora prisskillnaden. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.