|
|
|
|---|---|
|
tjenare, Jo de är så att jag har ett oljeläckage någon stans bakom diffen på min bil, de är motorolja som läcker och de är rätt mycket 1 droppe varannan sekund ungefär. Ser dock inte exakt var ifrån de läcker och inte hur man skall åtgärda de häller för ser inte direkt några skruvar som ser ut o vara lätta o dra åt. så är de någon som har löst ett liknande problem? är ju en ix så oljetråget är ju på nått jävla vänster kombinerat med diffen. Mvh David | |
| Har samma på min 318E30, men läckaget är av den arten att jag inte behöver fylla på innan service dvs mellan 500-800mil och på den sträckan försvinner en knapp liter motorolja. Pröva med oljeläckstopp på burk, blev oerhörd skillnad i mitt fall, ca en halvering av läckaget vilket har varit konstant i ca 4000mil nu. En annan lösning är STP tillsats i motoroljan, som också finns på burk..då minskar både ventilljudet i motorn samt att oljan blir trögare och läcker mindre. Allt beror på hur mycket bilen läcker, i mitt fall resonerar jag som att behöver jag inte fylla på olja innan service känns det overkill att byta trågpackningen, eller var det nu tränger ut olja? | |
| jag hissade upp min bil o konstaterade att jag hade en spricka i mitt oljetråg ;( | |
| Det är inte så att din bil är en laxsilvermetallic med gråsvart sportinredning...? | |
| mjaa brun svart inredning är de väll?. annars hur viste du de? | |
| jo risken verkar ju överhängande att jag är gamla ägaren..., det värker ju lite i hjärtat att den är sönder. hoppas den funkat bra annars, saknar den ska du veta! | |
| Haha va kul. Kolla din gästbok om du inte gjort de. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.