AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
823

325ix e30 -87 oljeläckage

Kr
30
Krakis
325ix -87
tjenare,

Jo de är så att jag har ett oljeläckage någon stans bakom diffen på min bil, de är motorolja som läcker och de är rätt mycket 1 droppe varannan sekund ungefär.

Ser dock inte exakt var ifrån de läcker och inte hur man skall åtgärda de häller för ser inte direkt några skruvar som ser ut o vara lätta o dra åt.

så är de någon som har löst ett liknande problem? är ju en ix så oljetråget är ju på nått jävla vänster kombinerat med diffen.

Mvh David
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Har samma på min 318E30, men läckaget är av den arten att jag inte behöver fylla på innan service dvs mellan 500-800mil och på den sträckan försvinner en knapp liter motorolja. Pröva med oljeläckstopp på burk, blev oerhörd skillnad i mitt fall, ca en halvering av läckaget vilket har varit konstant i ca 4000mil nu. En annan lösning är STP tillsats i motoroljan, som också finns på burk..då minskar både ventilljudet i motorn samt att oljan blir trögare och läcker mindre. Allt beror på hur mycket bilen läcker, i mitt fall resonerar jag som att behöver jag inte fylla på olja innan service känns det overkill att byta trågpackningen, eller var det nu tränger ut olja?
Kr
30
Krakis
325ix -87
jag hissade upp min bil o konstaterade att jag hade en spricka i mitt oljetråg ;(
Det är inte så att din bil är en laxsilvermetallic med gråsvart sportinredning...?
Kr
30
Krakis
325ix -87
mjaa brun svart inredning är de väll?. annars hur viste du de?
jo risken verkar ju överhängande att jag är gamla ägaren..., det värker ju lite i hjärtat att den är sönder. hoppas den funkat bra annars, saknar den ska du veta!
Kr
30
Krakis
325ix -87
Haha va kul. Kolla din gästbok om du inte gjort de.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.