|
|
|
|---|---|
|
Hej alla! Har suttit och läst diverse trådar och inlägg om problem med automatiskt justerbara halvljus (xenon). Blir imponerad av er kunskap och söker därför svar på mitt problem härigenom efterom jag hittills inte hittat vad jag söker. Mitt högra xenonljus vill inte röra sig alls. Har just fått stegmotorn (som justerar höger sida) bytt på BMW-verkstad. Troligtvis fungerade systemet när bilen lämnade verkstan (skall kolla med mekaniker på måndag) och när jag kollade själv på kvällen var det precis som innan jag lämnade den. INGEN rörelse på höger sida alltså. Vänster sida gör sin kalibrering som den skall och ställer sig sedan i rätt injusterat läge. Enligt Bentleymanualen går signalen från de båda länkarmsgivarna in i huvudljusmodulen för att sedan styra stegmotorerna. ¤Är det separata outputs från modulen till båda motorerna? ¤Är det isåfall läge att byta hela ljusmodulen för att lösa problemet? ¤Finns det fler komponenter som kan ställa till det än det som syns i manualen? Kanske kan det vara så enkelt att det är kabelbrott/glapp fram till höger motor? /Anders | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.