AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.570

Angående Bmw m3 på blocket.

Bm
32
Bmwm3_
325i-93
Hejsan gott folk!

Tänkte köpa mig en bmw m3 och kollade lite på blocket och får syn på den här: Länk

Var är den importerad från tror ni? vill inte ha amerkiansk.
Tror ni mätarställningen är fifflad?(ändrade)11500 mil
vad týcker ni annars om den, verkar han seriös för priset e ju billigt eller vad tycker ni?

har säkert glömt fråga något men hjälp uppskattas då jag ÁLDRIG kört eller haft en m3:D

Edit: ursäkta felstav, sitter på bärbar:P

mo
18
morganq
320i Touring-05
Akta dig! Det är en dåre som säljer denna bil,har varit kontakt med killen som säljer bilen. Ja den är import och är sliten bil skulle inte ge mer än 145-150 för den om det är just denna bil du vill ha!!Lägg mera pengar istället på en bil som är fin och inte så sliten!!

MOGG THE BIMMER
Om vi bortser från säljarens egenskaper.
Vad är det för fel på bilen? Har du mer konkret än bara sliten?
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Det liknar den i sthlm-trakten som var uppe för diskussion i våras....Den hade gått ca 20000 mil istället för de 10 som stod på mätaren.....

MEN det behöver ju inte va samma...

Åk o kolla på den istället!

MVH Peter
Bm
32
Bmwm3_
325i-93
Så den är inget att ha? på vilket sätt är den sliten? har ingen varit o kollat på den eller? skulle varit kul om någon sett den. han säger ju han har servicebok

pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

he he, att han SÄGER att det finns servicebok är ungefär lika relevant som att den är nytvättad eller inte....

Viktigt är

1. Är serviceboken original? Alltså tillhör den verkligen bilen?
2. Finns det kvitton som styrker eventuella stämplar i den?
3. Finns det annan dokumentation från tyskland eller varifrån den nu kommer?

Är du sugen på en M3 e46 så lägg nån timme o sök här på forumet så lär du hitta massa nyttiga begagnat-tips!

ELLER så åker du o köper första bästa billiga M3 och lär dig fallgroparna den hårda vägen:-)

Mvh Peter

Bm
32
Bmwm3_
325i-93
Har läst lite om begagnatguiden, men svårt att förstå när man inte är en mekaniker:P Men kan du kolla om det är äkta då? vad är skillnad på svensksåld och tysk?
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Fördelarna med svenskåld bil är att det är lättare o kontrollera historiken/miltalet. tex ringa tidigare ägare, jämföra miltalet i serviceboken med bilprovningspapper mm. Den är ALLTID lättare o sälja/byta när den dagen kommer..Sen tycker iaf jag att jag hellre köper en sv-såld bil med tanke på att 10.000 mil på Autobahn jämfört med våra kostigar här sliter mer på snurran....:-)

Positivt med importbilar är att de ofta är bättre utrustade OCH kanske inte är lika rostiga...:-)

Sen är det ju faktiskt så att utbudet av sv-sålda fina lågmilare inte är jättestort vilket främjar importköp...

Mvh Peter
Bm
32
Bmwm3_
325i-93
jaha, tack så mycket peter. Nu förstår jag, men å andra sidan, alla fifflar med mätaren nu för tiden. vad tycker du om annonsen(bilen) ja skickade, vad hade du gjort?

MVH
bmwm3: Det är rent skitsnack att "alla skruvar", det finns massor av fina välvårdade bilar.

Jag anser att det är mot bättre vetande att betala närmare 200kkr i sjön på en fifflad M3 E46 när man känner till omständigheterna. Leta upp en korrekt bil istället, det har du igen från början!!
Bm
32
Bmwm3_
325i-93
Kristoffer_L

Så du tror med den ja skickade är "skruvad"?

jaa får väl göra de, va kosta de att serva en bmw m3, man hör de är "skitdyra" att äga men billiga att köpa:P
Ec
180
Echelon
BMW 320d e90 -06
Den stora kostnaden för många är nog försäkringen, då jag ser att du bara är 19 bast är det nog där din största kostnad kommer att ligga, räkna mellan 2000-3000kr i månaden för helförsäkring. Den stora servicen brukar väll vad man kan läsa sig till här på forumet ligga mellan 7000 och 13000 kr min låg på ca 7500kr när jag lämnade in den. Men reservdelar och dylikt tycker jag inte är dyrare än vilken bil som helst.
Bm
32
Bmwm3_
325i-93
Echelon

När görs den stora servicen osv?
Ec
180
Echelon
BMW 320d e90 -06
Den brukar ligga runt 7000 mil men det beror lite på hur hårt bilen är körd då det skall vara 2500 liter bensin mellan insp 1, olje, insp 2, olje osv
Bm
32
Bmwm3_
325i-93
Aha ókej, tack för infon. o den kan ligga mellan 7-13 tusen:P. jävlar hahah

Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Tveksamt om 2000-3000 i månaden räcker för en helförsäkring på en M3? När jag var 18-19 ville försäkringsbolaget ha över 30000/år för helförsäkring på en 323i E36...

Ec
180
Echelon
BMW 320d e90 -06
Thorssa: Beror ju lite på var du bor och så, men innan jag sålde min m3a så ville Folksam ha 3100kr månaden i hel av mig man/23år mellan stor stad och flerbilsgarage. Medans vi betalade 1500kr på frugan som också var 23år :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.