AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
3.175

Tips om 520d - trim

Ni
19
Nisi
520d sedan -08
Hejssan, Jag är lite ny i bmw världen och har läst lite om trimning men inget speciellt om en 520d.

undrar om någon av er har trimmat en 520d e60 och vad ni valt, hur nöjda ni är.
Har varit inne på v-tech ett tag tycker deras boxar är en mycket bra verktyg, har någon av er några tips??

Visa användare
173
bmw Alb
BMW 745d e65 2005
Hej Nisi

Jag har kållat lite runt på bilar som har trimmats av olika trimmfirmor och att ingen lyckats få den effekt som v-tech verkligen anger. Jag påstår inte att de ljuger men vore bra om nån testat deras trimm före och efter bänkning?? JAg menar om man får samma effekt som de andra då finns det väl gott om billigare alternativ. Hoppas nån här som är ärlig o berättar exakt.

Vad skulle va bäst ??? Box lr flash??
3M
718
3MW
E36 Ti
hej, jag kör med tekniktemas box och är super nöjd jag kör 525d-06 177hk varianten.

hör av dig om du är intresserad då jag är återförsäljare för tekniktema.
mkt bra priser samt 30dagars kund nöjdhets garanti.
Bayer_Aleks
Nisi: Jag har en sådan digital Power Box från Vtech med 9 olika programlägen som är till den 4 cyl dieselmotorn som du har, om du är intresserad.
Hör bara av dig.
Ni
19
Nisi
520d sedan -08
hejsan igen, tackar för era svar.
Jag har varit inne på tekniktema och visa andra företagssidor osv.

men det v-tech ger är betydligt skillnad, är det verkligen sant??
de flesta boxarna ger mellan 207-212hkr dvs från min 177hks orginal, mellan 30-35hästarts ökning.
Och v-tech ger 238 med rts vilket är 61hk's ökning det dubla??

io med att v-tech erbjuder bänkning före och efter så är det något som lockar.
Så vill gärna veta om denna rts fråm v-tech verkligen håller vad de lovar?

har någon använt detta?? på en 520 eller en större motor som fått vad de har blivit lovad?? bänkades bilen??

Bayer_Aleks
Svärfar köpte RTS till sin 325d (197hk org och ca 290-300hk med Vtech) Jag kan säga att jag älskar när det går fort, men hans bil är ta mig fan helt jävla brutal efter en mapp från Vtech med RTS och den bilen har skickat mitt adrenalin spikrakt upp. Det händer grejer så det står härliga till. Kom dock ihåg att Vtech suger ut allt dem kan ur din bil.
Visa användare
173
bmw Alb
BMW 745d e65 2005
JA det låter skit bra hahaha

nisi ???
Visa användare
173
bmw Alb
BMW 745d e65 2005
då ska man asså inte ha boxar för det ger inget speciellt.

det är map som gäller
carl530
V-tech RTS - omprogrammering, alltså ingen dieselbox.

Bayer - på 325 D går det att plocka ut mer, V-tech säljer bara dom agressivaste mapparna för tävlingsbruk, vad jag vet finns det inga kundbilar med dom programmen ute.

När man beställer en RTS kan man ange vilken effekt man vill köra med, Så det är upp till en själv var man vill lägga nivån.

Visa användare
173
bmw Alb
BMW 745d e65 2005
Nån som testat att trimma 520d ? Nån som har mät tider före och efter?

80-120
100-150
100-200
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.