AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
12.486

vanligaste orsakerna till tjuvström

Sida 3 av 3
T3
400
T34
525i-07
jag har nollat mätaren ett flertal ggr men om jag ändrar medan jag mäter så blir det sådana värden

den vaknade bara vid isättning av ca 3 säkringar och då varade det bara
ca 1-2 minuter (höll koll på lampan vid växel väljaren)

och aldrig under dom här timmarna (ca 2,5 h) jag höll på vaknade den och höll sig vaken i 15 min bara 3x1min

kan det vara så att det är generatorn eller start motorn som spökar?
i och med att jag inte får några större värde ändringar när jag rycker säkringar?

tillägas bör att stereon strular (vet inte om det kan höra ihop) ljudet är borta men jag kan ändra kanaler på boarden men inte på ratten
tidigare brukade det komma tillbaks när jag kopplade in batteriet och brukade då försvina efter ca 1-5 minuter förutom den gången jag körde över ett gupp för fort då kom ljudet tillbaks och stannade flera dagar
nu kommer det inte tillbaks när man sätter i batteriet längre

Generatorn är en tänkbar strömtjuv, inte så vanligt men fullt möjlig.
Jag skulle nog testat att lossa anslutningen bak på stereons huvudenhet också, eftersom du möjligen har något fel i denna. Man får testa sig fram helt enkelt.

FP
T3
400
T34
525i-07
Kom att tänka på att bilen har eftermonterad drag krok kan elen vara fel kopplad i den kanske?
Kan vara värt att kolla upp. Ren felkoppling borde blåsa säkringar eller ge mera handfasta problem. Men det händer att salt och slask tar sig in och orsakar krypströmmar. Kan ge felfunktioner men om det vore så pass mycket att batteriet dräneras hyfsat snabbt så bör det koka och ryka nånstans.

FP
T3
400
T34
525i-07
släp dosan sitter under bilen och locket sitter på
Under, inte bak då som brukligt? Kanske vore läge för en koll i den iaf. Det brukar ta sig in fukt osv i dessa.

FP
T3
400
T34
525i-07
nej inte som brukligt utan pekande neråt under bilen

T3
400
T34
525i-07
Idag skulle jag stanna till vid en affär på väg hem från jobb och då fick jag inte ut nyckelen från tändningslåset vred fram och tillbaks men den satt där den satt så körde hem istället och hemma fick jag ur nycklen utan problem

kan det vara så att det är tändnings låset som spökar ?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.