|
|
|
|---|---|
|
Har ett litet problem med min 330d -02a, växel lägena är perfekta när den är kall men efter ja kört en stund så står växelspaken långt åt höger på friläge o när man skall lägga i typ 3an så går alltid 5ans växel i, jätte svårt att hitta 3ans växel o 4 mm. Någon som har en förklaring eller haft samma problem???? /Johan | |
|
Kanske växellänkaget som börjar bli slitet Länk |
|
|
hej!! hur långt har din bil gått?? förmodligen kan det vara lenkaget som föregående sa ev kula före lenkaget |
|
| Kan nog va så, bilen har gått 17tusen | |
|
Jag har samma problem men tvärt om. Min ställer sig åt höger när bilen är kall. När den är varm märker jag inget utan den funkar perfekt. Jag tror inte att det är fel på några bussningar eftersom ditt, precis som mitt, problem är temperaturberoende. Jag hade loss min växellåda i samband med kopplingsbyte och byte då alla bussningar osv. Växelspaken blev lite mer "fast", men problemet beskrivet ovan kvarstår. Jag har luskat fram (Autopowers modellguide) att det är någon återfjädrande cylinder i växellådan som kan vara problemet. Verkar vara ett fabrikationsfel av något slag. Har inte orkat riva ner växellådan för att felsöka själv men har det på min "to do list". Att det är en cylinder som krånglar låter rimligt i mitt fall få den släpper om man lirkar snabbt fram och tillbaka. mvh |
|
|
Om det är någon som har fixat detta och/eller tror att det kan vara felet jag beskriver med cylindern/återfjädringsmekanismen är jag riktigt intresserad! subarujohan - Hur långt har din bil gått? |
|
|
De skrev ja innan 17tusen har den gått min bil! Tycker de är riktigt jobbigt att köra bilen när man får leta efter växlarna ;( /johan |
|
| oj det såg inte jag... Håller med, det är jobbigt att köra när den krånglar. Hör gärna av dig om du hittar någon lösning. | |
|
Länk Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.