|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Är så här att jag kan ev köpa min bekants e32 då den bara står. Men den enda nycklen hon hade är knäckt. Så hur kommer man enklast in i en e32 ? Slå sönder rutan känns inte så motiverande. Ska nämligen få upp den på släp, så behöver få den i friläge samt släppa handbromsen. Tips ? | |
| Kom på en sak. Kan kanske få upp bagage luckan och låta grannens unge hoppa in och kanske låsa upp dörren innefrån? | |
|
Dels borde en låssmed kunna göra en kopia på en knäckt nyckel, dels skall man (om man är registrerad ägare) kunna beställa nya nycklar från BMW på chassienumret/regnumret. Du måste ju ändå fixa nycklar förr eller senare... Men är batteriet tomt hjälper det inte alltid med nycklar, det beror på om du lyckas med nödöppningsmanövern. (eller lyft bilen, kryp under, och sätt kablar direkt på startmotorns pluspol och mata bilen med ström därifrån, då funkar centrallåset.) Om du tar den på dolly behöver du inte släppa bromsen, då lyfter du ju bara upp bakhjulen på en grind. /Mats J |
|
|
Grannens unge går bara om bilen har skisack, och ungen är VÄLDIGT liten....:-) Det smidigaste är att tejpa och krossa bakdörrens kvartsruta. Är bilen i "deadlock" kan Du glömma att komma in via låsen. Annars är väl det enklaste att beställa en ny originalnyckel på BMW!?! Det räcker om hon har regbeviset och leg. så förbetalas nyckeln och kommer inom en vecka! Mvh /A BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Bilen skall få andra lås/nycklar. Så köpa loss ny nyckel känns lite så där. Nuvarande ägaren ska dock leta, han var osäker om han fick mer än en nyckel. Men detta dröjer iaf en 2 veckor till. Hur funkar de med kodning osv av lås? |
|
|
Kraftwerk: du som är haj på e32. Hur är de med efter montera orginal delar? så som elstolar fram/bak. Rollo. Gäller en 89års 735. |
|
|
Blir nog som ni tyckte var enklare, Delvis köpa ny nyckel. Vilken nyckel krävs de för att kunna komma in/vrida tändningslåset. Fjärr funktionen behöver jag inte. får bli senare att jag köper en ny sådan också. Kommer den nya nycklen helt färdig? |
|
|
En "vanlig" nyckel tror jag kostar ca 300:- Även om bilen är utrustad med fjärrstyrt lås krävs ingen sådan nyckel för att kunna använda bilen. Skall du ändå byta ut alla lås kan du ju "öppna" dom med skruvmejsel. Vanlig rollo i bakrutan kräver att små plastbitar skruvas fast i taket, elrollo skall inte ha det. Båda skall gå bra att eftermontera. Elsäten, alltså elinställning på baksätet passar inte rakt av. Det sitter svetsade fästen i karossen, och har du en kort kaross kommer sittytan gå i dörrsidan när du kör fram sätet. Fram skall det passa rakt av. Men det är ju endel elkablar som kan behöva dras. /Mats J |
|
|
Hejsan. Blir nog att köpa org nyckel trots allt. Sökte runt lite innan och hittade att vanlig nyckel inte kostade så mkt som jag först trodde. medans fjärrnyckel var en bit över tusenlappen. Då hoppar jag över elsäten bak då de är en kort kaross. Fram verkar de dock vara fördraget under golvmattan vad jag läst mig till.? Ska kolla runt försöka hitta vad som behövs för att eftermontera lite godsaker. Tack för svar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.