AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.055

En svensksåld klassiker som inte går av för hackor:)

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Länk Inredning är det porrvarning på:)
Mvh
Asken
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Pris 1 245 000 kr
BMW'n med bäst andrahandsvärde?

______

Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Den är tom vackrare i verkligheten. Och prislappen något högre än när den var ny.
Men i ett fantastiskt skick.

jo
66
johan gbg
BMW Z8 -01
997 turbo -2010
Kan bara hålla med, jag tänkte sälja min för några år sedan. Kör tyvärr nästan aldrig med bilen men värdet stiger tydligen bra, och den är annorlunda i designen.

Johan
drömbil :D
mv
289
mv70
Z3M roadster -97
316i compact -95
Top Gear, Jeremy Clarkson "sågar" alpina Z8.
Länk
Undrar varför ..
Länk kolla in denna :D
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Har verkligen Alpina-modellen mindre hk än "orginalet"?

// Daniel
Jajjemen, eftersom motorn byttes ut mot Alpinas egenmasserade V8 så sjönk antalet hästar i stallet med styvt 25 stycken. Effektuppgifterna verkar variera mellan 375-382hk jämfört med 400hk hos originalet. Alpinas version har även automatlåda.

Personligen anser jag att Z8 odödlig sett till designen men jag klarar inte av tanken på framvagnens brister. Helt fel prisklass för att den typen av problem skall förekomma, även om BMW vidtagit åtgärder för att motverka problemet finns det bilar där räddningen kom för sent. Minns med förskräckelse den amerikanska ägaren som testade att rulla mynt i sina karosskarvar med ett helt bedrövligt resultat.
hade velat ha en z8 med alpina fälgar :D tycker att alpinan är snyggare men gillar itne automat :P vilken föredrar ni??
Alla lådor har sin charm, i min värld är automat oslagbart till vardags samtidigt som lådan är smått otänkbar i andra situationer. Personligen hade jag valt en Z8 signerad Alpina då jag har svårt att se en situation i Z8 där jag på allvar skulle uppskatta den manuella lådan. I mina ögon är och förblir det en GT med dragning åt glidarhållet.
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Tycker också att det är svårt att välja. Kanske en Alpina, som bruksbil och Z8 som entusiastbil:-)
Så stilig och tidlös!

BMW CS #1812

As
134
Aske
Z4 3,0 Roadster-03
Ja då är det snart jul, så därför från mig till alla er en riktigt god jul& ett gott nytt z-a år.
Visa användare
517
Rollebolle
Z3 roadster 3.0 01
Detsamma Aske och alla andra. God Jul och Gott Nytt År!!

Mvh/Rolle
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.