|
|
|
|---|---|
|
Hejsan alla BMW älskare! Jag har tidigare haft lite problem med bilen, den gick b**s, problemet är nu löst och det var lambdan som var f***k up då den gick i limp home men bilen går nu fortfarande lite ryckit men bättre. bara när man gör omkörningar exempelvis rycker det lite. Kan nån god själ ge några råd om vad man kan kolla eller vet | |
|
Förstår jag dig rätt att det sitter en **rbo eftermonterat på din bil? Är bil** mappad? Om det går ***kigt vid acceleration kanske det saknas bränsle? Bytt soppafilter? Kör på 98/99oktan? Mvh Asken |
|
|
Nä ingen turbo är monterad...än. Men tack för rådet om att det kan vara soppafiltret. jag ska köpa soppafilter och testa men om det då inte är soppafiltret då vad är det då då? MVH Jag som skrev |
|
| släng din gammle saab, eller vad hade du för bil? | |
|
??????? Va? Saab vem kör saab? Jag montera ett nytt soppafilter men fortfarande så går den lite små rykigt men med halvgas så går den bra Saab ? Vaa |
|
|
Någonting med tomgången kanske, nånm vaacumslang som är trasig? kolla och kläm på alla slangar och se så ingen läcker luft. Ser tändstiften ok ut? Olja och filter antar jag du bytt regelbundet. Prova och hälla insprutningsrengöring i tanken och tanka fullt? DEt kan ju även vara spridarna som krånglar. Bäst är nog att göra en felkodsavläsning hos en verkstad som kan koppla in sig, då brukar man få bra svar. MVh Asken |
|
|
Hos BMW var jag o felsökte och då fick de ju fram lambda sonden sen var det inget annat. vacuumslangar byte jag fast dem var hela, dem var bara torra. tändstift olja luftsilter är byt regelbundet. Men att prova insprutrengöring är jag lite orolig för att förstör man inte kat o lambdasond? vill inte köpa en ny lambda. Men finns det något speciellt medel man använder? isåfall vad heter det? MVH |
|
|
Det finns olika insprutningsrengöring, OK har STP:s den är bra. Om felkoden var lambdan så får du nog ta och byta den om du vill ha bra gång på bilen. Mvh Asken |
|
|
Lambdan byte ju jag nyligen. ska prova med stp flaska men den finns ju olika, det fanns en röd och en svart vilken är den bättre? MVH |
|
|
Man förstör inte kat och lambda med stp och liknande produkter. Du skrev själv att du inte vill köpa ny lambda i postningen ovan, då antog jag att du inte bytt den. Du får läsa på flaskan vilken som är akutrengöringen och vilken som är den som är för löpande underhåll, ta den för akutbruk. Mvh Asken |
|
|
Tackar för tipsen kommer med resultat |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.