|
|
|
|---|---|
|
Jag besiktigade min bil idag och den gick inte igenom eftersom jag har en avtagbar dragkrok och saknar nyckel till den. Så nu måste jag fortast möjligt köpa en ny nyckel till den. Var hittar man företaget ORIS? Önskar svar snarast möjligt! Tack på förhand! helena23 | |
|
Länk |
|
| Hur gick det att få tag i nyckel? Jag har samma problem och har provat maila två ggr utan resultat. Någon som lyckats? | |
|
Hejsan! I mitt fall så löste det sig - efter att letat noga i bilen så var nycklarna till dragkroken i bilen!!! Så det blev ombesiktning med nycklar till dragkroken. Jag behövde alltså aldrig maila till företaget som Ni hade länkat till mig. Tackar ändå så jätte, jätte, jätte mycket för hjälpen. Lycka till markus97 - hoppas att Du får svar. helena23 |
|
| Det står ett nummer på instruktionshäftet, handskrivet i mitt fall, ta detta till BMW så får du beställt nyckel. | |
|
Om du inte har originalmanual till dragkroken kvar (där finns nyckelnummret) så får du köra bilen till en BMW verkstad. Jag hade bara en kvar till min dragkrok och försökte beställa en reservnyckel via BMW. Trodde att det inte skulle vara några problem eftersom jag har en nyckel kvar med ett nummer instansat. Dom sa numret på nyckeln inte har något värde om man vill beställa extra nycklar. Förfarande var att om man saknar det rätta numret på nyckel, så beställer dom hem en nyckelring med ett X antal nycklar på och så får man prova sig fram till vilken nyckel som är rätt. Då får man tydligen fram ett nyckelnummer och kan beställa nya. Dom tyckte jag skulle ta den nyckel jag har kvar och åka till en låssmed med och göra en kopia där i stället. Det skulle bli betydligt billigare och så fick man ju nyckeln direkt. Lite konstigt förfarande tyckte jag det var då men.......... Det är med öl och whisky som med bilar, ibland häpnar man över vad andra väljer! |
|
| Så Oris kroken är alltså ett BMW original tillbehör? Numret har jag i instruktionsboken så då blir det nog en smal sak låter det som. Tackar! | |
|
Hej! Du kan åka till Bmw o pröva ut nycklar, Både Westfalia o Oris använder sig utav samma nycklar. Låt Bmw beställa hem nycklarna sedan kan du pröva ut en av de 100nycklarna. Antekna nr på den passade nyckeln o beställ hem. Mvh Lars Jimbonelly |
|
| Jag slarvade bort min nyckel och knallade in på bmw för att brställa en, dom gick in på chassinr och beställde två nya nycklar dom behövde inte prova sig fram, dom kostade typ 40kr styck | |
|
Du kan beställa hem westfalia nycklarna från Bmw,de har ca 100nycklar och så får du pröva dig fram till du hittar en som passar,o sedna beställa :-) Mvh Lasse Jimbonelly |
|
|
hittade inte nyckel till draget på min ny inköpta 528 e39 ringde autowox i karlstad de tog fram en ny på mitt reg nr draget var orginalmonterat pris 54kr st |
|
|
Nyckel nummret på nyckeln ska gå använda. Har testat flera gånger. (orginal krokar) Går även raportera in nyckel nummer till BMW vid Eftermontering så finns det lagrat till bilens chassie nr. |
|
|
Jag hade en nyckel sedan tidigare, åkte till en låssmed och fixade en reservnyckel. Fungerade bra. //Göran |
|
| Så man behöver en nyckel för att få av dragkroken,sitter nån spak till höger om den,det räcker inte att försöka med det då ?? | |
|
BMW original- och tillbehörsdrag har en mekanism för att hålla fast draget på bilen men även ett lås till detta, typ låset i bildörren, med nyckel. Med låset öppet kan ta bort draget men när det är låst kan du inte påverka mekanismen för att ta bort draget. Kan tänkas att vissa eftermarknadsdrag saknar lås med nyckel. //Göran |
|
| Ok tack för svaret.Får kolla lite på det. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.