|
|
|
|---|---|
|
Hej Funderar på instalera motorvärmare/kontaktvärmare i min E39 den ska man tydligen sätta på där frostpluggen sitter Men frågan är vart sitter frostpluggen?E de den höger om oljetrågen? | |
|
Kontaktvärmaren bultas utanpå blocket och har ingen direktkontakt med kylvattnet. Den sätts mot blocket under grenröret. Så här sitter den på M54: Länk M52: Länk |
|
|
Hej, på e39 så är det kontaktvärmare som används. Denna monteras på högersidan, nästan vid oljetråget. Ngn frostplugg behöver du inte fundera på. Anvisning medföljer värmaren. Mvh Håkan |
|
|
Hej Håkan; vad menar du med att jag inte behöver fundera på Frostpluggen?ska jag inte ta bort pluggen alls då eller?utan borra borra hål då eller?nu har jag inte hunnit titta Anders-72 länk men men,, Anders-72 vad är det den värmer då om den inte har kontakt med kylvattnet? ursäkte men kan inte så mycket ämnet |
|
| Blockvärmaren värmer motorblocket och därigenom vattnet. På äldre bilar brukade man slå ur en frostplugg och montera en "doppvärmare" i hålet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.