AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
472

Rep:bok till M3 - 94

Ni
346
Niklas BMW M3
M3 coupé -94
325 cab -94
Finns det nån rep:bok till M3 3.0l motorn på nätet som man kan ladda hem eller måste man beställa en hos BMW? Eller vet nån hur man ställer in Vanos:en?

Niklas Olsson, BMW M3-94
Grusse
Vanosen måste du ha ett speciellt verktyg för att ställa in.
Har du redan plockat isär motorn? Annars är det bara att märka vanosen, samt kammen hur den skall sitta, eller så lyftar du ur kammarna och låter vanosen sitta kvar i, det är nog det säkraste sättet.
Obs försök att låta bli att snurra på vanosen trots att du märkt upp den.

Tror inte det finns någon rep.bok att ladda hem från nätet, men om det är tolleranser och åtdragningsmoment som du behöver veta så kan du fråga mig.

oo=00=oo
RafkoM3
Vad har du för problem med din M3a Niklas?

/Rafael
M3 Köhler Racing
Ni
346
Niklas BMW M3
M3 coupé -94
325 cab -94
Hej Rafko!
Än så länge vet jag inte men en kompis till mig har börjat riva motorn för att leta efter felet...Det e så att motorn knackar och gnisslar...Han trodde att det kunde vara nåt lager, vevstakarna, kolvarna eller nån ventil som e sönder.

Niklas Olsson, BMW M3-94
RafkoM3
Gick den dåligt innan du började skurva isönder den? Eller hade du bara massa missljud?
Hur mycket har den gått?

/Rafael
M3 Köhler Racing
Ni
346
Niklas BMW M3
M3 coupé -94
325 cab -94
Sådär jätte dåligt gick den inte. Den gick rätt så bra sen när missljudet började komma efter 3000 varv så har jag inte vågat gasa...Sen nu har det blivit mer och nu igår så kommer missljudet med detsamma då man startar motorn.
Motorn ska ha gått ca: 3000 mil. Den ska vara bytt
i Tyskland hos Schirmer.
Har du nån aning om vad det kan vara för fel?

Niklas Olsson, BMW M3-94
RafkoM3
Skumt som fan...låter iaf inte bra alls ju :(
Lycka till och meddela gärna vad det var för fel.

/Rafael
M3 Köhler Racing
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.