AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
1.493

bra forum för mercedes?

Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
hej! söker ett forum för Mercedes. mb-forum.se verkar det inte vara så mkt fart i. tycker det känns dumt att behöva registrera sig på massa sidor innan man hittar rätt. så därför skriver jag här i hopp om att någon kanske vet ;)

BMW ownz
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Här finns ett rätt omfattande, men inte svenskt.:Länk
Vet inte om det är samma som jag var på för länge sedan som aktiv MB-åkare fast i förnyad form. Är det samma så är det bra.
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
okej! tack Anders! har registrerat mig nu och pangat in världens sämsta inlägg på engelska. hoppas man kan få hjälp där snart nu då ;)

BMW ownz
be
361
benke_berguv
I3s- 18
Mitsubishi Outlander PHEV
kolla här:

Länk

//IS200-01, RX300-03
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
benke_berguv: Totalt 9 användare online :: 8 registrerade

inte i närheten av 82 som de är här just nu :S verkar slött de med :/ men ska ändå prova om jag inte får svar snart på de andra ställena jag provat på :/

BMW ownz
det här är nog största mb forumet på nätet Länk
Ph
148
Phastey
520Xd Touring -16
Som nybliven MB-ägare är mina erfarenheter tyvärr att det är rätt dött i sverige.

MBSCA är rätt bra om du har en W124 eller W202/W203, annars är det rätt dött. MB-forum.se är bara att glömma om du inte sitter på en dussinmodell (W202, W124)

Benzworld är jäkligt bra generellt, jag har en SLK och har blivit mycket hjälpt av gamla trådar jag sökt på. MB-world likaså. Dock lite "jänkevarning" över dessa då man kan hitta en förklaring på två A4 över hur man byter en glödlampa eller tar bort en plastkåpa. Men en DIY-guide kan väl aldrig blir för detaljerad...
Ph
148
Phastey
520Xd Touring -16
Jag måste ta tillbaka lite av det jag sa. MB-world är ok, men det verkar rätt nystartat. Inte särskilt många trådar att söka bland. Standarden är dock OK.

Mitt råd: Benzworld!
Is
468
Ismo
735iA -87
Frågade med en gång i tiden och fick svaret = Bildelsdatabasen.se

OBS ta inte det seriöst, han som sa det hade tröttnat på sin Merca
Ph
148
Phastey
520Xd Touring -16
Jag förstår honom, jag har varit less på mercan mer än en gång trots att jag bara ägt den i 3 månader. Mycket trevlig bil, när den fungerar åtminstone.

Ett verkstadsbesök med 7000:- i självrisk (!) gjorde att glädjen över nyförvärvet dog rätt snabbt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.