|
|
|
|---|---|
|
Hej I morse skulle frugan till affären med sin 01a 520 E39 plötsligt började motorlampan lysa och bilen blev orklös samt skakig,,när hon ringde och berätta det då tänkte jag aja det är kort sträcka och lampan lyser gul så kör bara!typ 3 km.. Nu till min fråga när hon kom hem stängde jag av motorn och väntade typ 30 min och prova starta igen och då lös det ingen motorlampa alls samt den gick som den ska,Vad kan det vara för fel?jag misstänkte Tändspole eller kan det vara bränslefilteret som har gjort sitt? vad tror ni? mvh | |
|
Hej, Är svårt att säga. Rätt svar får du om du läser av felkoderna. //H |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kan vara allt från dåligt fungerade kam el vevaxelgivare till nått annat typ glappkontakt till luftmassemätaren, en felkodsavläsning ger svar på det mesta. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Hej Säkert men tyvär så har jag ingen möjlighet till felsökning just nu,Darför undrade jag ifall nån som har råkat ut för samma sak! |
|
| Okey då får jag ta den till en bekant som kan felsöka den.Hoppas bara att det inte är något allvarligt. | |
|
Hej Motorlampan släcktes av sig själv men nu känns det som att det skramlar om motorn kan det vara kamkedjan? det lät lite som ventiler oxå men blir osäker,,jag vet ska till felsökning men får inte tid först på måndag!Därför ställer jag frågor |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.