|
|
|
|---|---|
|
Tja, här precis hämtat min E92 med X-Drive, men tycker den ligger lite för högt hur mycket ska man sänka, vill inte att det ska se raggaraktigt ut, den får inte ligga o klistra längst marken e ju inte 18 bast liksom.. men lite lagom sänkt. Men vet ej om det är lite speciellt när det är X-Drive på den? Hitta på H&R denna Länk som var specifik just för X-Drive och det var 25/10 Någon som testat denna?? //Martin | |
Roffa1 |
Sätt dit ett par fräcka 18" med något högre däckprofil, då behöver du ej längre sänka. Om du trots allt väljer att sänka, så bör du även byta stötdämpare. Stötdämparna som sitter original är anpassade till fjäderns längd. |
|
Hej, det sitter orginal BMW 18'' på den redan, har även 18'' till vinterdäcken :), men tycker den ligger högt speciellt fram.. 255x35 Bak 225x45 Fram om jag inte minns fel.. |
|
Roffa1 |
Personligen tycker jag ej det är värt pengarna samt risken att sänka en x-Drive. Fjädrar o dämpare inkl komplett hjulinställning, osv, lär nog kosta omkring 10.000:- då lever jag hellre med 1cm extra på höjden. Efter ett tag glömmer du dessutom att den är lite högre. |
|
Kanske stämmer att det är lite mer meck me att sänka en x-Drive än en vanlig. Som du säger så kanske det inte är värt det hela, men hade vart kul o veta om någon testat eller så.. //Martin |
|
Roffa1 |
Det finns en kille här på forumet (Chrille) som sänkt sin 330 x-Drive och som dessutom monterat dit 19"hjul. Den ser faktist riktigt bra ut, verkar även fungera utan större problem. Men det hela kostade en bra slant vill jag minnas;-) |
Roffa1 |
Här kan du läsa mer: Länk |
|
Nice, ska kika på det, men man skulle ju kunna kika med någon seriös däckverkstad tror vianor pysslar me sådana saker o se va man kan göra, tyckte den på H&R var lagom 25mm då blir det inte så extremt bara lite.. :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.