|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Jag kan fortfarande ordna ett lite bättre pris på Vtech.se till dig om du är intresserad. Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
|
Jag åkte till VTECH istället och är sjukt nöjd med hur slutresultatet blev. Ta vara på erbjudandet från mistafrizz och kör på Vtech, du kommer INTE ångra dig vill jag lova. "Riktiga män kör diesel" |
|
| Jag är intresserad av alla former av grupprabatter oavsett leverantör. 120D 2008 177hk, osäker på om jag har EDC16 eller EDC17, hur vet man detta? | |
|
Herr.Bayer: VTECH är säkert bra men ni skrev att dom måst öppna boxen och det är jag inte intresserad av. RICA däremot kan skriva direkt via en "handske" till boxen, dom öppnar den alltså inte. VTECH säger sig snart löst problemet med att optimera med RTS till boxar med "tuning protection" och det låter ju kanon, dessutom till ett lägre pris än innan. Men kan man lite på det? Vet inte vilket ben man skall stå på men mer power vill jag ha i alla fall... |
|
| Nimbus: Jag vet inte vilken box du har men jag vet att när det gäller optimering seriellt så fungerar det på vissa men andra inte. Har sett att det skrivs från 2009-08 men det är inte helt säkert, beror på fabrikat och modell. Min funkar det i alla fall inte på det vet jag efter att ha testat Bluefin från Superchips. | |
|
Tidigare har ej trimfirmorna kunnat lösa EDC 17 (Produktion from april 2009 på BMW) och då har de varit tvingade att öppna boxen. Det skall nu vara löst - så nu kan de via en RTS enhet optimera de flesta bilarna. Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
| mistafrizz: stämmer kanske det du skriver men när jag pratade med VTECH i fredags så kunde dom i alla fall inte och Bluefin testade jag så sent som förra veckan. Checksumma problemet kvarstår men endast vid programmering via obd2 är det svar jag fått. Men man kan ju alltid åka till VTECH ändå och sen köpa RTS enheten senare, vad är det för erbjudande du kan fixa och var skall det då utföras? | |
|
raggar68: Det är INGEN firma som har löst problemet med checksumman än, i alla fall inget som finns ute på marknaden, så RICA talar skitsnack. Det är inte ens trimföretagen själva som gör alla dessa lösningar utan andra datanördar som inte har något med firmorna att göra knäcker allt detta, främst i ITALIEN närmare bestämmt. De e dem som kommit ut med första och fortfarande ända knäckningen av att mappa en EDC17 styrbox...som för övrigt kom ut mitten av April 2009 som mistafrizz säger. Min bil var den första som VTECH gjorde detta ingrepp på med att öppna boxen och jag vet flertalet som gjort det efter mig. Jag stod och tittade på bakom axeln på Jonatan heeela tiden medan han utförde hela jobbet, både sätta ihop mappfilen till min bil och när han öppnade boxen och gjorde ingreppet. Jag har STORT förtroende för Jonatan och skulle aldrig tveka att lämna över min bil till honom igen. "Riktiga män kör diesel" |
|
|
Herr.Bayer: Jo jag har bara hört bara bra saker om Vtech så inga problem där. Jag är dock inte så sugen på att öppna styrboxen men jag vet inte om det behövs på Vtech. RICA påstår i alla fall att dom inte öppnar boxen utan en kontakt kopplas bort där man sedan kopplar in sin utrustning, inte via obd2 alltså utan direkt till boxen men utan att öppna. |
|
|
Oj, jag trodde de löst det.. då får jag dementera mitt inlägg så jag ej far med osanning. Det var någon månad sedan jag talade med dem om just detta så jag trodde det var löst. Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
| mistafrizz: jo det har nog de flesta trott eftersom att man pratat om det så länge nu. Vet inte om du läste min fråga om vad "ditt" erbjudande på Vtech bestod i och var det i sådana fall skall göras? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.