AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
8.396

Grupp pris på RICA tuning

Sida 2 av 3
carl530
Vinter och annat som lockar kanske?

Bayer_Aleks
Vad menar du?
Grupp priset får man om vi e 2-3 bilar som mappar samtidigt.
AS
8
ASPEN Sthlm
320d Touring xdrive -09
Jag är intresserad men har inte heller någon brådska nu när det är vinter, har däremot ingen uppfattning om RICA som företag
Kr
170
Krigge
M5 2007
jag är intresserad men skulle ju gärna mappa med handenhet istället för o skruva ur o öppna boxen. Ska se om jag kan svänga förbi dom imorn och kolla läget.
Do
37
Don N
130i Sports Tourer -06
Jag är snart ägare till en 335D som skall ges mera kräm och är intresserad utav deras mappning men vi kan väl vänta till våren?

Vill också kunna återställa med handenhet.

Bor i GBG...
Visa användare
173
bmw Alb
BMW 745d e65 2005
låter intressant! Hur många bilar blev det nu? Gruppris?
Bayer_Aleks
Handenhet är också min största önskan, men tyvärr är det ingen firma som kan erbjuda det än, men många tro sig ha löst problemet till sommaren eller efter sommaren.

Krigge: Vad gäller att öppna styrboxen så är det mer eller mindre ett måste för bilar som har den senaste styrboxen...alltså BMW bilar tillverkade från slutet av Maj 2009 och framåt. Jag ska träffa en kille imorgon från en annan firma som påstår sig kunna mappa senaste boxarna direkt via OBD II uttaget. Vi får väl se o jag återkommer om han kan erbjuda något gruppris också.

Vad gäller antal intressanter för RICA så blev det plötsligt fler nu. Vi är 2 bilar och har inte bråttom att mappa nu med en gång utan kan vänta lite. RICA ger oss 20% för 2 bilar som bokas in samtidigt eller 30% för 3 bilar samtidigt.
AS
8
ASPEN Sthlm
320d Touring xdrive -09
Vi måste vara fler en 2 st nu, vi måste vara 4 eller 5? Borde bli ännu billigare
Bayer_Aleks
ASPEN: Ska höra med RICA om det går att fixa gruppris i typ 2 omgångar á 3 bilar per gång så alla kan få 30%. Återkommer med svar
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Det bästa vore ju isf en grupp i GBG och en i Sthlm.

/Andreas.
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Jag är sugen om vi får ihop något i STHLM.

//amullo
"No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight"
qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
Är inne på amullo's spår och blir det något i Stockholm är jag
intresserad, dock inte till BMW'n utan till min nya Megane 1,9 dTci.
Har snackat med Kalle Nilsson på RICA om denna bilen och det ska finnas
programvara till den.
Så blir vi fler.

BMW'n går bra med Vtech/RTS.

/Janne
Kr
170
Krigge
M5 2007
Jag pratade med dom idag och nån handenhet är inte på g till BMW inom den närmaste framtiden. Dock kan man ju mappa nu och köpa en handenhet när den nu kommer om man vill kunna radera ev. felkoder eller återställa till original.
Visa användare
173
bmw Alb
BMW 745d e65 2005
Vore kul sen att jämföra rica vs vtech?
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Till er som bor i Sthlms området (och alla andra naturligtvis):
Länk

/Andreas.
*C
16
*CWR*
G21 330e x-Drive
2021
M-sport
Portimao blau
Bayer_Aleks:
har det hänt något sedan januari med detta projekt? jag var inte intresserad i januari (av den anledningen som Carl530 och ASPEN Sthlm nämner) men nu har sommardäcken legat på i två veckor och i juni blir det dessutom en tripp till Tyskland... :)

sitter alla och väntar på att de ska knäcka nya boxarna så att man kan chippa med handenhet? min 320d är tillverkad i juni -08 så är alltså den äldre varianten, men det verkar inte finnas handenhet till den i alla fall. kommer det handenhet även till den?

blir det någon Stockholms-grupp och hur många är de?
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
handenheter finns till din 08, kolla med Vtech
Kan kolla med RICA om intresset finns?
*C
16
*CWR*
G21 330e x-Drive
2021
M-sport
Portimao blau
(Bayer_Aleks = Herr.Bayer?)
Ja, alltså, det var ju du som startade denna tråd (mycket bra initiativ för övrigt!) om just grupprabatt på just RICA men sedan januari har det varit helt knäpptyst. trots att det såg ut att finnas folk till både GBG och Sthlm. så jag blir lite förvånad när du nu skriver "kolla med Vtech" och "kan kolla med RICA om intresse finns".
har jag missat något?
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
CWR: Sorry för förvirringen! Jag menade att om du vill ha trim med handenhet så har du Vtech att välja och även Bluefin, men när jag pratade med RICA i dagarna så var det på gång med handenhet till BMW bilar också.

Oavsett om du väljer Bluefin, Vtech eller RICA så har dessa 3 företag väldigt gott rykte om sina mappfiler. Jag har väntat länge nu på att något ska hända med trimning och vädret gör inte suget mindre.
Men nu tycks många ha en lösning för att slippa öppna styrboxen, vilket dem kommer behöva göra på min bil om jag vill få den mappad.

Intresse fanns, men många ville vänta till våren. Så nu är våren här och jag väckte ny tråd om detta för jag är själv öppen för förslag om trimfirmor som kan mappa min bil...och just nu är det bara Vtech och RICA som kan lösa det för mig.
ra
6
raggar68
Passat 2.0 TDI DSG 4-motion R-line
Hej, ny här och är sugen på en uppdatering av RICA. Fick ni detta gjort, hur blev det? Om inte är jag gärna med på grupp priset.

/r
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.