AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
8.393

Grupp pris på RICA tuning

Sida 1 av 3
Bayer_Aleks
Tjena gubbar!

Jag har varit i kontakt med RICA i Kungälv ang att mappa bilen. Nu har dem även löst tuning protection spärren som finns på bilar av 2009 års modell och framåt. Jag ska mappa min bil där och jag fick besked om att jag/vi kan få reducerat pris om vi är fler som vill mappa hos dem. Fullt pris idag är 6990kr, så dem har vettig prislapp. Effekten för en 320d EDC16 är 204hk/410nm och för en EDC17 är det 211hk och 420Nm....för andra bilar kan ni se på www.ricaab.se
Jag får besked imorgon hur reducerat priset blir.
Bayer_Aleks
EDIT: Ordinarie pris är 6900:-
Bayer_Aleks
Har nu fått svar från RICA.
Vi skulle få 20% rabatt om vi är 2 bilar och 30% rabatt om vi är 3 bilar som åker dit och mappar.
Är vi 2 + mig själv som mappar hos dem samtidigt så blir det inte mer än 4800kr per person för mappning.
Någon som är sugen?
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Info:
Länk

/Andreas.
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Undrar vilken rabatt man får på bensin uppgraderingen.

/Andreas.
Bayer_Aleks
ska fråga det med en gång! Har fått god kontakt med en där. Återkommer!
Bayer_Aleks
Har fått svar nu. Rabatten gäller även till din bensinare
PS
8
PSB 1
530D Touring -08
Hej!

Är intr.
När tänkte Ni göra detta?
Trevlig Helg
Ulf
Bayer_Aleks
Tjena Ulf!

Jag har inte bestämt nån tid med dem på RICA än utan tänkte kolla om det finns någon mer som vill mappa sin bil så vi får 30% rabatt på mappningen. Ser ut som att en kompis vill mappa sin 530d, han skulle höra av sig i dagarna.
Detta är i Kungälv, 2 mil norr om Göteborg som jag haft kontakt med så du vet.

Hur vill du att jag ska kontakta dig så vi kan komma överrens om att boka en tid? Om du har en 530d så kommer din mappning hamna på 6200 kr med 30% rabatt.

Hör av dig antingen med ett inlägg här eller på mr.aleks79@gmail.com

Trevlig helg!
Visa användare
173
bmw Alb
BMW 745d e65 2005
är inte v-tech bäst?
Bayer_Aleks
Bäst finns väl inget som heter när det gäller den här biten. Bara för att dem utlovar brutalast siffror betyder inte att man e bäst heller. RICA löste tex Checksum spärren före Vtech och ändå tror dem att dem är först med det.
Jag lägger mig på en rimlig effektnivå. Dessutomska dem ha 9000kr för o mappa min.
Visa användare
173
bmw Alb
BMW 745d e65 2005
Jag vet inget om vem som är bäst, det va många här på forumet som sa att dem var bäst och man fick mest effekt, jag är en själv som letar efter bra chipp eftersom man är jo lite rädd om vilka som är bra lr dåligt.

kör en bmw 745d orginal
Bayer_Aleks
Det bästa är att läsa recensioner från folk som mappat sina bilar på respektive företag eftersom alla företagen, eller ialla fall dem flesta, har sina kännetecken.

Många kör på Vtech här och dem pressar ur siffror till maximalt ur din bil. Så känner du för att pressa ut så mycket effekt som möjligt och ligga på gränsen så ska du såklart välja dem.

Sen har du ett bra företag i Norge som närmaste ÅF som heter ESS Tuning. Riktigt bra tuningfirma ska det vara som inte utger lika mycket hästkraft men har bra siffror på vridmomentet.

RICA Tuning, också väldigt stor firma med lite mer betoning på Volvobilar men även börjat mer o mer med BMW. Tycker dem har en vettig nivå på sina effektsiffror.

Sen har du Bluefin / Superchip från England som har riktigt många nöjda kunder och även dem med rimliga effektsiffror.

Som sagt, det finns ett hav av tuning firmor, frågan är bara vad DU är ute efter. Men att påstå att en firma är bäst pga att dem krämar ur mest, det är fel tolkning.
carl530
Nu "löste" iof alla trimfirmor det samtidigt...

Eller dom som tillverkar själva interfacen löste det..

Så även v-tech klarar nyare bmw..

Och ord pris utan rts ligger på 6900:- tror tom att bänkning ingår då.

Sedan bör ni veta att ovan metod kräver att man monterar ur styrboxen , öppnar den och sedan programmerar om det.

Så inte lika osynligt som tidigare..

Ang effekter så har väl alltid ESS legat högst länge?

hur som , jag kör fortf med V-tech och är supernöjd, kör med ECO programmet nu på vintern.

Bayer_Aleks
Nu var den här tråden om någon är intresserad av att mappa hos RICA och inga andra företag.

Vi är nu 2 st som ska mappa och om det finns en person till så kan vi få ett reducerat pris på 30% av prdinarie priset.

Kolla om ni undrar på effekter och pris www.ricaab.se

qd
691
qdtjant
F34 335i xDrive MPPK
1M Coupé 2012
Alpina B10 V8 -99
Nr 629.
Gällde gruppriset bara för BMW-tuning ?
Har en diesel av annat märke som jag gärna skulle mappa om
och som jag tidigare snackat med Kalle Nilsson om.

535:an kör jag ju redan med Vtech, så den är inte aktuell.

/Janne
BM
277
BMW-Erik
BMW 335CiM - 08 *såld*
BMW 320d -10 *såld*
Camaro SS -10
Hur mycket ser BMW av en flash vid normal service?

Vill slippa ångesten jag hade med min nästa intill fullmoddade 335.a =)

//Erik
Bayer_Aleks
Rabatten gäller inte specifikt just BMW, så har du annat märke så får vi ändå 30% rabatt.

Erik: Är dem ute efter att gräva i din styrenhet så kommer dem hitta det dem är ute efter, spelar ingen roll vilken BMW verkstad du besöker eller vilken tuning firma du mappar bilen hos. Allt lagras som överskrider dem normala siffrorna som bilen är inställd på från fabrik.
Vad jag personligen tror så letar dem nog efter sådant när vissa delar slits ovanligt fort, då vill dem nog gärna kolla upp om BMW ska stå för din onormala slitage pga att du trimmat bilen, annars har dem inget med det att göra.
BM
277
BMW-Erik
BMW 335CiM - 08 *såld*
BMW 320d -10 *såld*
Camaro SS -10
Aleks: Ska fundera på det. Har 30 mil enkel resa till Kungälv.

När i tiden ligger det här?

//Erik
Bayer_Aleks
Erik: Ingen tid är bokad eller bestämd utan vi får komma överens när vi 3 kan åka dit tillsammans för det är väl "kravet" så dem kan göra fler bilar sammtidigt. Fick bara som svar att om vi nu skulle vilja mappa innan jul så vill han ha svar senast torsdag. Men varken jag eller Ulf, som också är intresserad, har bråttom med att göra det just innan jul. Vi kan ta när som helst efter jul eller nyår också.

RICA planerar även att släppa ut en handenhet till våra bilar efter sommaren så det är bara ännu bättre.

Du kan även maila till mig om det är något mer du vill veta på mr.aleks79@gmail.com
Bayer_Aleks
Allvar? Ingen med dieselmotor som är sugen på att få 30% rabatt för att mappa sin bil??
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.