|
|
|
|---|---|
|
Har en BMW 530i -04 som ibland inte reagerar när jag trycker på låsuppknappen på nyckeln utan jag får trycka flera ggr. Har blivit mkt sämre vid längre avstånd. Står jag alldeles bredvid bilen funkar det bra. Vad kan det bero på? Trodde batteriet i nyckeln men enligt bmw går det inte att byta utan det ska ladda upp dig under körning?? Kör iof inte så långa sträckor så skulle kunna vara att det inte hunnit ladda upp sig ordentligt. Dessutom händer det ibland (inte ofta) att inget händer när jag vrider om nyckeln till startläget. Dvs tändning och allt går på men bilen startat inte. Gör jag ett nytt försök startar den direkt. Nu har det hänt en gång att den tog några sekunder längre på sig att starta också. Kan det beror på samma sak som med låset? Har funderat på batteri som kanske inte laddat tillräckligt pga inte kör så långa sträckor alt startmotor etc.. men jag vet inte. Tacksam för svar.. | |
|
Kan vara ett dåligt Bil-batteri som spökar ? Be någon mäta upp det (testa syranivån etc ) för att avgöra om det är dax för ett byte? |
|
| låter som imobilizer problem, men kan ju vara någonting helt annat. | |
|
ok.. vad är "imobilizer"?? Är alltså inte nått stort problem utan mer att "kraften" i nyckeln avtagit typ.. att man måste stå närmare bilen för att låsa upp + att den inte startar direkt alla gånger. Men kan det inte bero på att batteri (nyckel + bil) inte laddar pga endast kör ganska korta sträckor?? |
|
|
Prova och köp en ctekladdare på Clas Ohlsson och ladda bilens batteri fullt, den kostar ca 500kr och det tar max 48h att ladda fullt om det inte är ett extremet tomt batteri. Mvh Asken |
|
| Jag har precis samma problem som du med att den inte "startar upp" på första försöket. Jag har fått för mig att det bara är med en nyckel som detta gäller, men jag skall testa och byta. Även jag har kört mycket korta sträckor på slutet. | |
|
Asken: ok, det kan ju vara en idé. Men kan man kolla på nått sätt (innan man köper en sån för 500 spänn) om batteriet är urladdat? LLoydan: Jag har en nyckel som jag använder mest. Den andra som jag börjat använda lite mer nu (tänkte ladda upp den så den inte är tot urladdad) har dock samma problem. "Hostar" din också några ggr innan den startar ibland och ibland händer det inget första gången (förutom tändning etc) och andra gången startar den helt ok? Kan sånt beror på batteriet? Funderar på om det är både nyckelns och bilens batteri som är lite dåligt laddat? |
|
| deska: Jag tror du är inne på rätt spår med att både nyckelns och bilens batteri är dåligt. För mig händer inget första gången (förutom tändningen) och andra gången startar den. Dock låter den lite trött (som att bilbatteriet är lite dåligt). Nu på slutet har det dock bara hänt med "reservnyckeln". | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.