|
|
|
|---|---|
| Har tröttnat på den gråa fula färgen på dörrsidorna, vill ha svart men undrar om det är nåt man kan göra utan att behöva köpa nya dörrsidor å paneler? nån speciell färg man ska köpa? svårt arbete? tack | |
| jag målade mina med vinylfärg blev skitsnyggt men det torka alldrig så jag slet bort skiten så jag rekomenderar inte att måla med sånt jag köpte det på mekonomen. | |
| okej... hur länge skulle man låta det härda? | |
| vet inte men det var fortfarande kladdigt efter 2mån | |
|
Hej, Det ska visst gå att färga om dörrsidorna med god resultat som länken visar Länk har dock inte testat själv. När det gäller paneler så beror det på lite om det är ytor som man tar på ofta eller inte. Jag målade om en rattdetalj och det blev överförväntan. Jag tog loss den (ädelträ) körde med sandpapper (typ 400) så att klarlacken blev "mjölkig" och sedan sprayfärg. Enkelt och bra. för att ge dig en fingervisning om hur det blev: före: Länk efter: Länk inte bästa bilderna men det blev riktigt bra (är pedant) Mvh/Rolle |
|
| okej tack. Men har du nån aning om vad färgen heter, var man köper den och vad den kostar? borde ju inte vara omöjligt att hitta färg till plast :p | |
|
Hej grismartin: Om det är sprayfärgen du undrar över så är det på Clasohlson jag fyndade på Länk När det gäller färgen för dörrsidorna så står det om vart man kan köpa dessa i förra inlägget jag skrev. Mvh/Rolle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.