|
|
|
|---|---|
|
Hej Har ägt nu min 04a 330 ca 4 månader och är jätte nöjd med den, bortsett från bensin förbrukningen.Kom gärna med era åsikter ni också,Vad tycker ni om era 330?Är ni nöjda? mvh | |
|
Det är väl en helt ok bil tycker jag. Blev just besiktigad, ua, så den går väl ett tag till...hehehe Lite liten för barnvagn, jag har en touring, men annars bra...tar 9-5 för det mesta pga platsen tyvärr. Frasse |
|
|
Kan bara säga att jag är jättenöjd med min 330Ci facelift! :) Har ägt den i 1 år och 3 månader ungefär... //Jesper |
|
|
Har haft min 02:a i snart två år och jag är fruktansvärt nöjd måste jag säga :D Så pass att varje gång jag går ur bilen vänder jag mig så gott som alltid om och kastar en sista kärleksfull blick mot bilen. Älskar utseendet, speciellt den faceliftade, som med lite försiktig styling med tonade bakrutor och angeleyes ger den en grym och muskulös look. Har bara haft ett litet bekymmer hittills och det var ett läckande expansionskärl till kylarvattnet men det är fixat. Älskar motorkaraktären där kraften kommer tidigt på låga varv och sedan bara skjuter den fram. Älskar väghållningen och den lite extra hårda väghållningen som kom i och med facelift. Som det känns nu kommer jag behålla den här bilen tills den verkligen inte orkar mer. Har gått 18000 mil men känns som ny. Bästa bilen jag haft! |
|
Gee |
Har haft min i snart 4 månader och kan bara instämma med VoidMain är fruktansvärt nöjd och vänder mig också så gott som alltid om och beundrar bilen var gång jag går ur den. |
|
Jag kan bara instämma i lovsången ! Har bara ägt min 330 -01 drygt en månad, och myser varje gång jag får ta "henne" på en åktur. Det där med bränsle förbrukningen vill jag inte hålla med om. Korta körningar i stan har resulterat i en snittförbrukning på ca. 1.05, men blev riktigt överraskad när jag i veckan gjorde en 80 mils resa med 90% landsvägskörning. Med dubbdäck och en snittfart på ca. 80 km/h drog den bara 0.77 ! Helt otroligt, dessutom 95 oktan. /S |
|
|
MantaMania Jo då jag är oxå extremt nöjd med bilen inget snack om saken speciellt ljudet..jag syftade mer på stadskörning kanske borde nämna det oxå.. men det är väl inte så konstigt att den drog 0.77 med 80km/h nyfiken bara hur lång tid tog resan? |
|
|
Kom på att jag vill fråga när faceliften kom, och hur ser jag skillnaden ? Min 330 har et m-tech-paket med bla. en annan front och en liten spoiler på bakluckan....är det facelift ? Bilder: Länk Länk /S |
|
| Faceliften kom 02-03 du har m-tech I allstå första mpkt på E46 ingen facelift | |
|
Själva landsvägsresan var hemorten-Östersund ToR och där hade jag säkert en högre snittfart *S* men sen var det 20 mil blandad körning däruppe. Så nån exakt uppgift har jag inte, blev bara glatt överaskad när jag kom hem ! /S |
|
|
"Faceliften kom 02-03 du har m-tech I allstå första mpkt på E46 ingen facelift" Ok, kan du länka till en "faceliftad" bil ? Skulle vara kul att jämföra. Som du ser är jag ingen BMW-nörd.....ännu ! *S* |
|
|
Länk här har du en sedan.. snodde bilden från blocket |
|
|
Kan flika in med att faceliften för coupéer kom i mars 2003... //Jesper |
|
|
Ang. facelift brukar jag alltid kika på framlyktorna. Efter facelift fick dom lite annorlunda utseende i bottenkanten. En vågformad linje istället för två lite mera kantiga. Ang. bränsleförbrukningen tycker jag min bil går snålare då jag håller en jämn hastighet runt 120km/h. Tror den är mest effektiv däromkring även då varvet ligger på 3000rpm (5växlad). Kör jag 90km/h brukar mätaren för förbrukningen alltid åka upp lite. Så grattis till en fin bil och du kommer garanterat bli nöjd med den! Även förbannat kul att köra på vintern med :P Om man nu inte är pedant och låser in den.. |
|
| Just det.. Åkte nyligen en 250km resa och sedan lika långt hem igen på E4:an och låg stabilt i 120km/h och då hade jag en förbrukning på 0.8 vilket jag tycker är helt ok! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.