AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.208

Köp Råd E61

Har tänkt att köpa en Bmw 525 E61 -04 eller -05 och har läst lite olika inlägg i forumet. Skulle vilja ha ett råd ang denna Beemer...

Länk

Ser ju riktigt trevlig ut men tycker kanske att priset ligger lite i överkant...Men de kanske e va man får betala med den extra utrustning så som M-Paket och coilovers???????

Tacksam för svar o funderingar
Den bilen har eftermonterade M-sport stötfångare, och inte original M-sportpaket. Med fabriksmonterat M-sportpaket medföljer automatiskt M-sportratten vilket denna saknar.
Jag tycker den har ett överpris, speciellt då den har den gamla 2.5L motorn på 192hk och inte 218hk som den fick 2005.

Här är ett alternativ, med mer utrustning för nästan samma pris. Länk
Oki tack för tipset den såg helt ok ut. Hade iof inte tänkt att betala 190 för den, lite hade han nog fått göra på priset. Har tänkt lägga mig runt 150-180 nånstans. Beroende på utrustning och skick. En M-front kan man ju köpa till efteråt bara grund bilen är i fint skick. Men har inte hittat nåt intressant mer än en 525a -04 i Gävle som förmodligen blir såld imorgon tyvärr...
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Re: första annonsen: Att skriva "Bilen är numera höjd lite" ger ju en del trista associationer hur han kommit fram till det... en noggrann syn under bilen skulle nog inte skada!

----
BMW CS #6212
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Som referens så sålde jag min 525i E61 -05 192hk med original M-sport i höstas för 213', den hade gått 8500 mil.
St
119
Steff99
XC60 AWD MY11
Prisupppfattningen om vad E61 är värda är nog många gånger lite optimistiska när man skall köpa.
Jag hade min -07:a ute efter att jag fått inbytespriset av handlaren när jag gorde upp affären med den nya bilen.
Flera köpare som hörde av sig bjöd 20-40 tusen under vad jag hade i inbytes pris.

Jag fick sedemera det jag begärde privat, skillnaden var 80 tusen över den som skambjöd mest(det var ingen handlare, de handlare som hörde av sig låg på nära nog samma som jag hade i inbytespris) till den som köpte.
Många bra tips och funderingar ja är tacksam som få... ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.