AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.095

vad är felet shopping(bak) luckan öppnar sig själv. på en bmw 318 kombi

ll
26
llpela
318 combi -02
Har en Bmw 318 kombi -02 med shoppinglucka som har börjat tjorva.Den öppnar sig då och då. Bilen behöver inte ens vara igång för att den ska öppnas. har gjort lite undersökningar och upptäckat följande:

* Luckan går alltid att öppna med öppningsfunktionen på nyckeln.
* Har testat koppla ut kontakten som finns ute på rutan innanför öppningsknappen, för att se om det kan ha varit i knappen felte sitter men det blev ingen skillnad då.

* har svårt att tro att det är kabelbrott till höger där kablarna går in i luckan för har testat röra och rycka dära utan att det blivit någon skillnad. inte så att den slutar eller börjar öppna mer för det. har rört där i ca 10 min i sträck utan att den öppnat sen mitt i allt öppnar den så tror inte felet är där heller.

*öppningsknappen på rutan fungerar offtast men inte alltid.

har sett att det skrivs om mickrobrytare som kan fela vad är de var sitter den?

Många frågor hoppas någon har svar eller tipps till andra inlägg om detta
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Mikrobrytaren är väl själva öppningsknappen på rutan.
Finns samma problem i andra trådar om du söker, på 5-serien tror jag. Kommer tyvärr inte ihåg vad dessa ledde fram till.
ll
26
llpela
318 combi -02
Okej ! de var den som var mickrobrytaden då är de inte de som är felet . har hittat några andra trådar men inte med riktigt samma problem hoppas nån annan har tipps:) använder sällan funktionen schoppinglucka så skulle kunna koppla ur den om det går vet någon hur man gör de?
Ca
3
Carpe Diem
330i Touring -01
Har haft liknande problem, det jag kom fram till är att det blir kortis mellan de 2 ledarna som är limmade på glaset. Ledarna försvinner in vid det vänstra gångjärnet. Jag lossade panelen vid gångjärnet och hittade en av ledarna som gick till chassie-jord. Lossa den kabeln och isolera den så har du löst problemet med ofrivillig öppning. Naturligtvis så kommer inte luckan att kunna öppnas med knappen längre, enbart med fjärren,.

Ha d

/ae
ll
26
llpela
318 combi -02
Tusen tack!!
vet precis vilken kabel du menar ska göra det direkt så bör det vara löst:)
räcker att de gåtr att öppna med nyckeln. peppa peppa att de bara går nu.
ll
26
llpela
318 combi -02
det fungerade!!:) isolerade jord kabeln som är uppe till vänster under plastkåpan inne på rutan. nu öponar sig inte luckan mer men går fortfarande att öppna med knappen på nyckeln:)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.