|
|
|
|---|---|
| Är det någon här som vet om det är möjligt att bygga om höjdjusteringen för lysena som sitter på E46, så de passar på en E36? | |
| Får man fråga vad vitsen är? Om du tänkt att det ska bli lagligt att konvertera till Xenon så är det inte möjligt då bilen aldrig haft xenon som utrustning och sen finns det med stor sannolikhet inga strålkastare e-märka för xenon att köpa till e36:an. | |
| Källhänvisning? | |
|
Beskrivs i ECE-R48: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Det ända som står där, är ju att halvljus som är starkare än 2000 lumen ska ha automatisk höjdjustering och spolarrengöring | |
|
Du får väl lägga pengar och tid på det, men när du kommer till SBP kommer du garanterat få nedslag! Det finns lite grundkrav: Strålkastaren ska vara typgodkänd för xenon, dvs. det ska enbart gå att montera D1S/R, D2S/R, D3, D4.. Ett konverteringskit med nån H7 dito xenon lampa är alltså inte godkänt. |
|
| I slutändan så är det egentligen avsaknad av E-märkning som gör att det inte blir godkänt då? | |
| Jag har antagit att du syftar på att ha xenon på halvljuset. | |
| Joo finns ingen anledning att göra om något för helljuset när man får eftermontera xenon lagligt där utan att göra om något | |
|
Bilen har aldrig tillverkats i någon version som haft xenon på halvljuset, därav tillverkas det inga strålkastare E-märkta för xenon (D1S eller D2S) och SBP tittar noggrant på detta. Sen är det nog ett krav på att bilen (modellserien) ska vara typgodkänd för att få ha xenon strålkastare. Du kan ju testa och lägga ner tid och pengar om du nu känner för det, men bli inte besviken om du får nedslag av SBP. |
|
|
"Sen är det nog ett krav på att bilen (modellserien) ska vara typgodkänd för att få ha xenon strålkastare." Jag är tveksam då det inte nämndes i dokumentationen ErikW hänvisade till |
|
|
De kan ta fram information om modellserien som din bil tillhör har erbjudits med xenon. Du kan ju bli testpilot och berätta sen vad SBP sa ;) |
|
|
Eftersom E-märkning kommer att saknas kan det inte bli lagligt, om det var det du var ute efter. Om du ändå väljer att göra det lägger jag mig inte i. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.