|
|
|
|---|---|
|
Har min eftermarknadsläpp liggandes i garaget. Men tycker redan bilen är bra låg fram, är den verkligen körbar om man sätter på läppen där fram? M3an är sänkt 25mm fram och 15mm bak. | |
|
Min är sänkt med Eibachs 25mm fram och 15mm bak. Markfrigången fram med 225/45-17 är 85 mm i bakre kanten och ca 110 i mitten Det funkar MEN man får tänka sig för =) Lite bilder i olika vinklar: Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk ///M. Pedersen |
|
|
Men du tar dig fram i stan bland farthinder och sånt? Jag tycker man skrapar avgassystem i backen bara man ska över ett litet gupp, speciellt om man också har en passagerare med sig i framsätet.. |
|
|
Alla farthinder kan jag tyvärr inte garantera men det brukar funka men det är diagonalt som gäller. Likadant är det hemma på uppfarten. Diagonalt upp men backa upp är inte att tänka på. Inte heller in i garaget utan plankor. Det innebär helt klart mer "jobb" och tankeverksamhet vid körning. En del undrar hur man orkar =) Om det är endast du själv som kör med bilen gör det det hela lite enklare. Man får planera sin körning lite annorlunda. För tillfället är min bortplockad pga att jag ville backa in bilen nu under vintern och läppen skall även lackas. Saken är den att har man en gång haft den monterad upplevs den som en X3 utan (överdrivet). Men de 60 mm som den "sänker" fronten gör enormt mycket på utseendet och även körbarheten. ///M. Pedersen |
|
|
Jag har en Rieger-läpp, sist jag mätte i somras låg jag på cirkus 80mm i ytterkanterna. Jag har bara problem vid tvära uppfarter och liknande... Farthinder har aldrig vart något problem hitills iaf. Dock gick Bilprovningen åt pipsvängen i somras, jag kom inte in i lokalen :D |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.