AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.160

Varför imma på ruta efter vindrutebyte?

Kr
138
Krubbas
520dA -16
Varför imma på ruta efter vindrutebyte?
Både efter vindrutebyte på en E46 -02 och en E61 -06 har i båda bilar uppstått problem med att autokliman ej håller borta imma på vindrutans insida. Sådana problem fanns inte innan rutbytena. I e46:an har vindrutan dessutom gjorts rent av mig utan att problemet blivit bättre.

I ingen av bilarna beror problemet på fel i värmepaketet eller att mikrofiltret behöver bytas.

Har någon annan noterat det här problemet efter rutbyte?
Kanske är monteringen inte helt tät. Fick lov attt göra om arbetet tre ggr pga läcka på min E32, sista gången tog de ut rutan igen. Kolla efter läckage! Lycka till!/ Shit happens.
Kr
138
Krubbas
520dA -16
Hur kollar man lättast efter läckage?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Provat och göra rent rutorna med det här GDS-tipset? Länk Det löser de mesta av ev föroreningar på rutan. Jag tror att det har med ngn beläggning på rutan att göra men vet ej säkerligen. Sist jag bytte ruta räckte det inte med att bara putsa den med vanligt förnsterputs.
Mvh
Asken
Kr
138
Krubbas
520dA -16
Intressant! Det där ska jag testa, Asken.
32
645
328CIA
330 iAT //M -02
Krubbas. Jag bytte nyligen min ruta. då sa han på glasfirman att min ruta var ganska ovanlig. han sa att rutan var knotade/knottade eller nåt sånt. Då ska rutan vara lite lila/blå. får man inte rätt ruta så kan de bli problem med imma.

Dallas

Länk
Ne
362
Newman
I4 eDrive40 -24
I3S -19
Z4 35i -09
Jag har problem med läckage efter att vindrutan byttes för ca 2 år sen. Efter en stunds körning i regn så kluckar det som i ett akvarium någonstan under vindrutan längst ner till höger. Enda sättet att slippa höra eländet är att höja stereon. Ni kan ju tänka er hur det har kluckat nu i november! En liten otrevlig bi-effekt är också att det luktar unket från luftkonditioneringen när bilen stått länge i hög värme en sommardag.

Jag har haft inne bilen och påpekat detta vid tre tillfällen hos Bilsalongen i Grästorp (aukt BMW-handlare) där jag lämnade in bilen för byte av rutan men de vägrar att åtgärda felet! De har stått och sprutat med en slang på rutan för att försöka "simulera" felet. Detta trots att jag sagt att det inte hjälper! Detta ljud håller på att göra mig galen! Eftersom det börjar bli dags för bilbyte vill jag ju ha detta åtgärdat innan jag säljer den. Dock kommer jag inte köpa någon bil av Bilsalongen i Grästorp!!!!!!
Kr
138
Krubbas
520dA -16
Asken, det där löste mitt problem. Tack
an
316
andreas_r
BMW 320I Touring M-Sport -03 Titansilver
Va kostar en ny ruta föresten till e46???

Less is More
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.