AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
665

E30 320ik startar inte

Tja! Som det står i rubriken så har jag en e30 320ik -87 som inte startar, jag ska berätta hur det hände. Jag skulle hem och ställde då bilen på parkeringen och den funkade som den skulle. På natten blev det första kylan, några minus grader, Sen när jag skulle dra på morgonen så gick först startmotorn och motorn runt men sen hände det inget mer så jag tänkte att jag behövde byta batteri eftersom det har varit dåligt länge, då köpte jag ett nytt som jag satt på, då klickade det bara när jag vred på tändningen, det var fortfarande minus. Då försökte vi bogsera igång bilen men det gick inte heller. och nu för nån dag sen så blev det varmare och motorn gick runt igen när jag vred på tändningen men bilen går inte igång. jag kan tillägga att ibland nu när jag har tändningen på så låter det som att nått snurrar i motorutrymmet typ under insugsrören någonstans?
Kanske blev lite långt, men jag undrar om nån kan veta vad det beror på eller har haft samma problem.
Svar uppskattas starkt.
62
1.119
628csi
I3-17
316-76
X3-04
MC R75/5-72

BMW CS 907
Låter det som om motorn går runt normalt varken lättare eller tyngre när du startar, kan bli så om kamremmen hoppat över någon kugg, kolla sedan om du har gnista, och får bränsle.

628csi
Nej motorn går runt normalt, aa jag ska kolla upp det
ingen mer som vet något?
li
309
linlugg
BMW 320IK-88
Det som surrar när du slår på tändningen är troligen tomgångsmotorn, dom låter lite och det ska vara så.

Sommarbilen

Länk
li
309
linlugg
BMW 320IK-88
Fukt i tänddelarna?

rengör och kör kontaktspray på allt du kommer åt, finns en hel del motorkontakter du kan kolla upp också...

Sommarbilen

Länk
TB
15
TBRandsson
320i -87
318is -90
Bränsle reläet gick på min 320 o då gick den inte att starta prova att kolla. det går att bygla reläet sök så finns det massor av info
Tja, nytt problem, nu när det ha snöat mycket så provade jag att starta och den gjorde det på en gång så stod den på tomgång i ca 10 min. men när jag sen satt mig och gasa lite så ville den dö så jag lät den stå lite till och så la den av och nu vill den inte starta igen, väldigt skumt eller är det nån som vet vad felet kan vara?
TBRandersson: sitter reläet i motorutrymmet i säkringsboxen eller är den placerad någon annan stanns?
TB
15
TBRandsson
320i -87
318is -90
Sitter längre ner mot lmm under en svart plastkåpa sitter tre st där och det i mitten är det till bränsle pumpen.
okej tack ska kolla det
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.