|
|
|
|---|---|
|
Tänkte ta bort modellbeteckningen på bilen. Tycker det ser mycket bättre ut utan. Behöver tips och tricks på hur man kan gåtillväga utan att skada lacken? | |
|
Jag har alltid gjort följande för att få bort de små metallbrickorna, även varit i plast nångång. Värmt med luftpistol, försökt bända ut ytterst försiktigt. Sprayat på Smartabs lim lösning, och sedan använt en ett rakblad anpassat för att ta bort solfilm, den är bara vass på ena siden. Efter märket är borta använder jag mer limlösningsmedel och polerar upp ytan efteråt. |
|
|
ett annat sätt är att använda sig av en tunn fiskelina och "såga" sig genom. Sedan tar man bort resterna med t-sprit och avslutar sedan med lite rubbing/vax beroende på hur de ser ut. // Daniel |
|
| Känns som fiskelinan låter enklast, har du prövat det själv? | |
| Jepp, jag har gjort det flera gånger utan problem :) | |
| Undvik luftpistolen och rakbladen. Använd däremot en vanlig hårtork och fiskelina eller dubbel tandtråd precis som spajjjs föreslår. | |
|
På de bilar jag tagit den märket ifrån har märket suttit så nära karossen att fiskelina skulle repat lacken. Värme pickan får man använda med förnuft. |
|
| Har själv kört med hårtork å fått det å fungera fint. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.