|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Min brorsa har problem med sin bmw 523 e39. När bilen står still så e bromspedalen stenhård(utan att ha pumpat bromsen) sedan när han startar så blir den mjuk. Men de stora problemet e att så fort man nuddar bromspedalen när man kör så nyper bromsarna för fullt. Ligger sedan på tills man fått i 3an och fått lite fart. Har för mig att de lät ett kluckande ljud från bromsarna för ett tag sen på den. Vad kan det vara för fel? Bromscylinder? Bromsservo?? Nån kunnig vänlig själ som har nåra tips? MVH Mackan | |
|
Bromsservon går igång när bilen startar. Testa att lufta systemet. Kan vara det om han har tur. Annars så är förmodligen ett/båda bromsok/en som är slut. |
|
| Jag har samma problem på min E -39. Under hösten fick jag in vatten i bromsservon efter att dräneringshålet i karossen blivit tätt av löv mm. Vattnet hade sugits in vid genomföringen till vaccumslangen. Under vintern frös det inne i servoklockan vilket ledde till att bromsen inte alls funkade. Det blev till att ställa in bilen och låta den tina upp. Sedan fick jag suga ur vattnet ur vaccumklockan med en slang. Efteråt när jag bromsade ville bromsarna "självbromsa" och frambromsen ville ligga på. När jag trycker på bromsen hörs ett konstigt ljud från bromsservon. Det påminner om det du nämner. Vid kontakt med en BMW-mek säger han utan att tveka att han är säker på att det blivit en skada på membranet i servon vilket gör att vacuumkraften gör att den " självbromsar" och håller fast tryckt i bromsoken. Jag ska byta servoklockan och se om det stämmer. Jag hör av mig om hur det går. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.