|
|
|
|---|---|
|
De flesta bilar jag sett har en justeringsskruv på dess lock men på denna bil (BMW750 servotronik)har jag ej hittat någon sådan. Går det att justera detta glapp? och hur gör man, öppnar ett lock och där sitter justeringen???? Less på att hålla bilen på vägen Petter | |
| Hej PETTER........Jag har justerat min 750 -90 men skruven sitter under styrsnäckan,drog den i botten, startade bilen svängde vä & hö ett par ggr & drog in skruven lite till sen, vart mycket bättre men inte helt perfekt ;-).M.v.H. JAWEN | |
|
Justerskruven är funnen och lös efter många skavsår på händerna, det är "lite" trångt i dessa bilar.Stort tack jag började tvivla på att det verkligen fanns någon på denna bil. Skruven sticker upp en bit och går tungt att dra åt mera beror troligen på att det är svårt att få ett bra grepp? Använder en förlängd skruvmejsel ca: 0.5 m lång. Kämpar vidare med att dra åt den mera. Petter |
|
|
Jag justerade min styrsnäcka för ett tag sedan. Efter att ha lossat muttern på justerskuven så gick justerskuven lätt att dra åt. Jag förmodar att du har lossat muttern innan du drar åt justerskuven. Var försiktig och dra inte åt för hårt. Felix |
|
|
Yes Yes yes! har med mycket om och men lyckats justera glappet i min styrsnäcka och gjorde troligen detta på ett omständigt sätt: Svetsade fast avkapade u-nycklar på långa stänger (2st) och stod som en kirurg ovan ett operationsbord och justerade glappet efter att ha låst en till mutter mot den befintliga fick jag ett bra grepp. Tog ett kvartsvarv och glappet minskade, kommer troligen att justera lite till efter en provsväng. Tack vare alla tippsen från detta forum har jag fått en lång åtgärdslista på alla symtomen som jag känt igen och har med stor energi/antusiasm rivit bilen i tusen bitar. Petter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.