|
|
|
|---|---|
|
Hej jag har mina funderingar på att bli BMW ägare och har tittat lite på priser men det är så svårt. Vill ha en bil att bara åka skönt i inte något sänkt eller trimmat. Tittat både på E34 och E39 men vill nog helst ha den senare. kan tänka mig för sådär 30.000 har ni några tips | |
| Jag skulle nog hellre ta en riktigt fin e34 än en halvrisig e39. Jag känner inte din budget men e34 i fint skick lär vara betydligt enklare och billigare att leva med. | |
| Inte lika komplicerad elektronik och billiga piratdelar, genomgående hög kvalitet skulle jag tro (har själv haft en e36 -98, som jag för övrigt kan rekommendera och du mot förmodan skulle hitta en orörd, lågmilad originalbil). | |
|
Hej, angående ditt val, skillnaden mellan e34 och e39 e enorm om du frågar mej....atsa på en original 523 e mitt råd,kolla så den e riktigt servad så e inte de så farligt om den rullat en bit....skulle nog kanske lägga på en tusenlapp eller två utöver 30 lopper....de är de värt istället för att köra e34 om du frågar mej......"från en som ägt både e34 o e39" "My girlfriend said i have to choose between her and my BMW,im really gonna miss her" |
|
| Båda alternativen är gångbara, har själv ägt båda. e34 om du vill ha en riktigt rolig bil med hyfsat utrymme, e39 om du vill ha en rolig bil med grym komfort och hyfsat utrymme. Båda är av hög kvalitet men e39 är ju mycket modernare och därmed mycket mer elektronik som kan krångla. Om du vill ha lite kraft så undvik 2 liters sexorna som är ganska sega. | |
|
Har inte så stor erfarenhet, men jag köpte en 523 -98 för en vecka sedan och är otroligt nöjd! Körde en Toyota 07:a innan (tjänstebil) och 523:an håller minst lika hög standard och kvalitet om inte bättre och det tycker jag är ett rätt bra betyg för en 11år gammal bil :-) /Niklas |
|
|
Niklas hur mycket fick du ge hur såg den ut och hur långt hade den gått |
|
|
Den såg ut som mer eller mindre ny faktiskt, har gått 16500mil, svensksåld och fullservad, fick ge 57000:- på bilfirma med nya däck runt om. Det enda man kan klaga på är förbrukningen men det beror nog på högerfoten, körde 180hk diesel innan så det tar kanske lite tid att anpassa sig :-) /Niklas |
|
|
Jag är 38 år och har ägt en gäng bilar. Sedan 1 månad tillbaka är jag ägare till en e39 525lim. Aldrig tidigare har jag ägt en skönare bil att köra. Tyst, komfortabel och med fartresurser när man vill. Vad gäller bränsleförbrukning så kan jag nämna att jag på de två första tankarna åkt på 0,89 resp. 0,88 och då är det blandad körning med inslag av sportigare körning. Tidigare körde jag en 9000cs 170hp lättrycksturbo och körde då på ca: 0,93 Jag kan efter min första månad varmt rekommendera e39:an |
|
|
Jag är 38 år och har ägt en gäng bilar. Sedan 1 månad tillbaka är jag ägare till en e39 525lim. Aldrig tidigare har jag ägt en skönare bil att köra. Tyst, komfortabel och med fartresurser när man vill. Vad gäller bränsleförbrukning så kan jag nämna att jag på de två första tankarna åkt på 0,89 resp. 0,88 och då är det blandad körning med inslag av sportigare körning. Tidigare körde jag en 9000cs 170hp lättrycksturbo och körde då på ca: 0,93 Jag kan efter min första månad varmt rekommendera e39:an |
|
| Min E39 -03 drog oxå 0,89 på 95 oktan. Tankar nu 98 och den drar 0,82. Ok, ingen jätteskillnad, men ädå märkbart. Tycker oxå att den går LITE bättre, även om det KAN vara placebo...:)) | |
|
E39 alla dagar i veckan! E34 känns antik om man jämför med en E39. Det finns fina E39 för 30', men det finns också många risiga i den prisklassen. Så var vaken när du letar bil så kommer du bli en nöjd E39 ägare. ______ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.