|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Jag går i tankarna att köpa mig en 330ci e46, men jag vet inte så mycket om dom. Några kända fel man ska kolla extra noga efter? Serviceintervaller? Jag är lite intresserad av denna Länk Verkar priset rimligt? Tack på förhand! MVH | |
Gee |
Har nyss köpt en själv helt underbar bil. Tips läs igenom det här Länk Vad jag fått höra så kolla rost i fronten på motorhuven samt i änden på bakluckan, dörrkarmar, Kan hända att en del drar rejält med olja så kan ju va bra att höra med säljaren ang detta. Vad jag förstått är det inget fel men kan j uvara bra att veta |
Roffa1 |
Tycker den är på tok för dyr med tanke på milen. Dessutom saknar 01:orna gällande rostskyddsgaranti. Och som det redan nämnts så rostar E46 mkt friskt. Köper du istället en 2004 så har du flera års rostskyddsgaranti. |
|
Hej, Kan rekommendera modellen helt klart! Hade en i två år och det var väldigt trevligt. Som redan nämnts är rosten en stor fiende. Om garantin har gått ut är det extra noga att kolla framför allt huv, dörrar, baklucka efter rost. Kolla också om tidigare ägare har bytt delar på rostskyddsgarantin. En annan svag punkt är länkarmar fram, de börjar glappa hyfsat tidigt. Kan vara bra att kolla om/när de är bytta. Jag tycker att den annonserade är väldigt dyr, den borde ligga runt 30k lägre enligt mig, om inte mer. Testa en sökning här på forumet också, finns många tidigare trådar om E46 som begagnatköp. Mvh Wiberg |
|
|
Tack för svaren. Jag tycker också att det verkar vara överpris på den jag länkade till. En från 2004 hade inte varit fel fast då blir dom ju ganska mycket dyrare också. Vad kostar det att serva dessa bilar? Inspektion 2 ska vara ganska dyr har jag hört? |
|
|
Inspektion 2 kostar runt 6-7000 har jag fått för mig. Har inte gjort någon själv, men det verkar ligga däromkring. Inspektion 1 något billigare. Oljeservice för dryga 2000. Det är ungefärliga priser hos en auktoriserad verkstad. Vår gamla bil sattes ut hos BMW-handlare för 149' för ett halvår sedan och då var den ett år nyare och hade rullat ca 3000 mil mindre än bilen i annonsen. Den hade dock inte M-paketet vilket sänker priset lite på den. Men det kan ändå ses som en jämförelse. Jag tyckte att den sattes ut dyrt då kan jag säga. /Wiberg |
|
|
Länk Tycker detta verkar vara ett bättre köp... 04, 9100 mil, m pkt, hk, navi osv... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.