|
|
|
|---|---|
| hej undrar om mina bromsskivor på min Bmw e34 har ruttnat fast ? eller om det sitter några magiska skruv nånstans ? mekar i skrivande stund | |
|
Lossa oket Lossa skruven som håller fast skivan (läs borra ur eftersom den säkert rostat fast) Släpp spänningen på handbromsen (behövs i bland men inte alltid, det märker du) |
|
| Bortsätt från det deejaywasp skriver kan skivan helt enkelt kärva fast, slå lite lätt med en plastklubba. släpper det inte är de bara ta fram gasbrännaren och börja värma. Då brukar de ploppa loss. | |
| Jag skulle lägga in ett steg mellan gassvetsen och plastklubban. Slå längst ute på skivan från baksidan med en tung (minst 3 kilo slägghammare). Rotera skivan mellan slagen. Glöm inte den lilla försänkta insexskruven som nämdes tidigare. | |
|
Alternativet är att slå med två slägghammare mot centrumet av trumman en från var sida sätt på hjulmuttrarna så du inte skadar gängorna De + att slå från båda håll att använda gas svetsen där är inte bra om man råkar komma för nära bromsslangar och rör Hoppas att det löser sig Ps. har också blivit tvungen att dela trumman med vinkelslip men det är den absolut sista utvägen Ha de T |
|
| Ok. Min har gått 25000mil och funkar helt perfekt. Jag ska oxå göra ett oljebyte i förebyggande anledning. Jag hade tänkt göra det själv. Lycka till och hör av dig på Fredag hur det gick. | |
| Fel inlägg...sorry | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.