AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
991

Vad är detta för Bmw fälgar?

Hejsan har köpt ett par Bmw orginal fälgar till min bil och undrar om dessa
fälgar är ovanliga samt vad dom sitter på för bil orginal.
Hur breda däck kan man ha på en 530ia från -02?
Här finns bilder på fägarna Länk
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Hej
Den fälgen du har köpt kallas Composite Krysseker Styling 42, se länken till BMWs reservdelsdatabas online Länk det är en rätt exklusiv fälg. Om du tittar i bifogade länk så finns den i 3 varianter varav 2 st där bakfälgarna är bredare än framfälgarna. det enklaste är om du tittar på fälgen vilka däck som sitter där idag och anger det i tråden.
JAg personligen hade inte valt bredare däck än rekommenderat ifrån fabrik för det är utprovat vad som fungerar bäst tillsammans med bilmodellen.
Mvh
Asken
Jag har dessa fälgar på min 540 Länk
Framdäcken är i dimension 235/40 och bak 265/35, tror detta är enligt rekommendationen. Bredare än detta skulle jag f.ö. inte vilja ha med tanke på soppaförbrukning, däckskostnad och spårkänslighet.
Min soppaförbrukning har minskat med ca 1dl/mil sedan jag satte på vinterdäcken (235/45 runt om)

---
BMW - Lite dyrare, mycket bättre
Visa användare
22
Robban 29
540i Touring -98
316-95
Här har du en go sida med bmw orginal fälgar..

Länk

Robban
Tak så mycket för alla svar!
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Jag hade dessa på 540:in Länk under 2 säsonger men gjorde misstaget att köra dem fram till december innan jag satte på vinterdäcken. Då hade det blivit stora "saltfläckar" på fälgarna så se till att ta av dem långt innan saltet kommer ut på vägen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.