AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
1.079

Motorer som passar till E31

Har ni någon idé eller aning om vilka andra motorer från BMW som skulle kunna passa? Typ en diesel 6:a eller en vanlig 6:a?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Hittat en bil utan fungerande motor? Jag vet att i Tyskland var det nån galning som skohornade ned den dieseldrivna biturbo V8an ifrån E38 i en E31a. Kan inte minnas vart jag läste om det men det var länge sedan, det är den ombyggnationen jag känner till.
Mvh
Asken
Jo jag har en bil som jag kom över jätte billigt. Den gick inte igenom besiktningen och förre ägaren hade varken råd eller ork att ta hand om den när han nu blivit arbetslös.
Så jag vill få ner någon mer ekonomisk motor för jag vill använda bilen i dagligt bruk.
gr
609
groze
BMW M5 3,8 -92 Sv såld
BMW 520iT -95
Min dröm är en toklättad E31 med E34ans M5-motor och manuell låda. Det vore fint det! =)

Egentligen bör ju de flesta motorer passa/få plats. Får en V12 plats får nog alla andra bmw-motorer också plats. Vill man ha bilen lite mer ekonomisk kanske en 2,8-liters sexa vara något? Tror den heter m52B28.

//Johan
Jo mer ekonomisk är målet. En del kan ha åsikter om att man skall välja en annan bil om man vill ha ekonomi. Varför de? Jag är ute efter formerna och inte 300 V12 hästar som ändå går på halvtid när man vardags kör.

Groze:
En 2,8-liters sexa är nog billig i inköp också. Sen kan man hoppas att på landsväg få ner han till 0,9.
Kanske man skulle byggt om till elbil?? Och haft V12:an som batteriladdare :D:D:D HAHAHAHA
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
en v12 går alltid på heltid. ständigt redo för fullgas

fast jag kommer nog aldrig köpa en. har haft 850 vad jag ska...
Ro
123
Roken
BMW 850 Ci -93
BMW E60 M5 2006
Ska du lägga ner en mindre motor i den "tunga" klumpen så blir det en väldigt trött bil( Det är ju ingen racer med V12:an), samt att den mindre motorn kommer att få jobba duktigt för att driva fram den, så frågan om det kommer att bli så driftekonomiskt. Och om du ska byta så skulle nog jag rekomendera en nyare dieselsnurra.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.