|
|
|
|---|---|
|
Hej Har bytt toppackning på min BMW 318 M40, och får den inte att starta. Och dum som jag var glömde jag att göra upp markeringar att gå efter när allt skulle tillbaka. Så undrar om det finns några markeringar på motorn som man kan gå efter, eller finns det något annat sätt man kan göra det på? Mvh// Rickard | |
|
Aj ja vet inte om det finns några markeringare på toppen men vet att det finns en på kam drevet. Ja har läst i hayden boken men där står det att man behöver bmw special verktyg för att låsa kamen. ;en känn med något genom tändstift hålet i första cylindern när den är i ÖD. då har du ju nollat vevaxeln och sen så har du ju bara kamen kvar. Mvh Fredrik "If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white.." Bmw = Brutall Motor Wagon |
|
|
Jo varit och läst i den också men tycker att det borde finnas nåt annat sätt att göra det på nästan :P Men hur är det kammen ska stå, kam nockarna på första cylindern borde väl då vara helt utan tryck på eller? Mvh//Rickard |
|
|
okej jo tror det men ring till Bmw eller mekonomen dom kanske kan ge dig några råd. Mvh Fredrik "If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white.." Bmw = Brutall Motor Wagon |
|
E30_320i |
på Kamdrevet, det är ju kuggar, i mellan kuggarna så är där ett Steck, o på toppen i godsen är där ett Steck. de ska så jämt mot varann, o Veven., är där ett Streck, som ska match strecket på .när de e mot varann e de bara o på med remmen, men rör ej så de ändrar sig, kör runt två varv med hylsa innan du kör runt med Tänningen, då märker du om något tar i.. Lycka till |
|
i bakkant på blocket finns ett hål(med en plugg i om den är kvar) hålet är riktat mot vxllådan. där ska man stoppa i en rundstav 5-6mm i diam. då har man nollat motorn. m60-b30... |
|
|
Jo men det är inte samma på dom här kan kanske finnas en plugg som callebmwv8 säger. men det är inte samma på m20 och m20 då jag har byt på m20 och har kollat på m40. "If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white.." Bmw = Brutall Motor Wagon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.