|
|
|
|---|---|
|
Hej är ny här. Behöver hjälp min bil körde i morses och bilen gick som vanligt, men efter ett par mil börja den hugga mer o mer och till slut dog den med lysande motor lampa. har har provat att ta av luft mätaren och det blir ingen skillnad? prova med startgas och då gick den igång igen men dör när man slutar. bilen startar men efter en sek dör den igen. det finns ingen bmw verkstad här i närheten! tänkte att det kanske skull kunna vara bensin pummpen men hör att den går? | |
|
Läs felkoderna. Det kan vara mycket som strular men om jag förstår dig rätt så går den starta men stannar nästan direkt. De låter som soppapumpen. Tycker det är väldigt vanligt att se trådar med havererade pumpar på höst/vintern när - graderna börjar komma. Kan de ha något samband :) I vilket fall som helt är pumpen det jag hade kollat först. |
|
|
Låter som att du har problem med bränslesystemet eftersom att den går lite om du kör med startgas. Har du ordentligt med bensin i tanken? Annars kan du kontrollera bränsletrycket. |
|
|
Som deejaywasp säger. Få felkoderna avlästa. Du behöver inte till en BMW-verkstad för det. Alla verkstäder har möjlighet att läsa via OBD- uttaget (sitter i "taket" på prylfacket till vänster om ratten). Återkom gärna med koderna till forumet så kan säkerligen någon tyda dessa exakt. Bränslepump eller filter åter troligt. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
1: se till att ha minst 20 liter bensin i tanken, innan du felsöker det sitter en internpump i tanken som pumpar mellan tankhalvorna , är den felaktig så lägger bilen av med ca 15 liter i tanken. Den drivs av returbränslet. Annars är ordinare bränslepump eller anslutningar till denna som övriga säger det mest troliga. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
tackar för alla råd skall ner och prova med bensinen nu.. annars skall den felsökas i morgon.. nån som vet var man får tag i en pump om detta skulle vara fallet?? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.