|
|
|
|---|---|
|
Med box inkopplad får jag en piggare bil, samma bränsleåtgång, litelite hårdare motorgång men automaten växlar alltför tidigt under normala accelerationer. Dock fortfarande snyggt, men för tidigt. Lådan tror ju att motorn får mindre soppa än vad den egentligen får. Urkopplad box får jag en mer normal bil och finfina växlingar, krutet räcker ändå till min gubbkörning. Men visst är det kul ibland med ännu mer pulver! Önskelistan: Att boxen kopplas in när jag lägger i sportläget på automaten och/eller vid kickdown. Får jag det bästa från två världar! Min tanke var att ha boxen inkopplad och modifiera den tex med den där justerskruven där man kan ställa hur mycket mer bränsle boxen ska lura i motorn. Undrar dock hur bilen uppskattar att detta ändras när motorn är igång (har inte vågar skruva på den när motorn är igång). Att plocka någon signal för den ska veta att sportläget är i borde inte vara svårt. Boxen är från KCR. Synpunkter, idéer, fakta mottages tacksamt! | |
Bayer_Aleks |
Du kan aldrig få automaten att sammarbeta med en box som trim på ett bra sätt. Ska du ha bra växlingar på automatlådan så får du mappa bilen och stå lurar inga signaler ECU som du gör med box, utan går in i mjukvaran där den styr direkt. Lite dumt och olämpligt att röra på potentiometern medan bilen är igång. Det kostar inget extra att stänga av bilen :) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.