|
|
|
|---|---|
|
Tjena , polarn kom över med sin M3á årsmodell 93 idag på släpvagn och knuffade in den i garaget , och lyckades få i gång den , och det gick verkligen som en påse skit , den gick inte på alla cylindrar , Och vi plockade bort stiften o kollade lite tänkte ta kompprov men hylsan passade inte så , ska fixa en annan tills imorgon , hur som helst så kollade jag tändspolarna , satte på stiften o bara drog rund motorn , och alla stiften gnistrar , då kan det väl inte vara dom iallafall bilen har gått 15 tusen mil , och fan är inte det lite för att motorn ska vara kajk..... tacksam för svar på vad det kan vara för fel på bilen. | |
|
Om alla stift tänder och den får syre så finns det bara en sak kvar som är nödvändig och det är bränslet. Så jag skulle börja felsöka där om allt annat verkar fungera. Mvh Viktor Örtegren E-post: viktor@schmiedmann.se WWW.SCHMIEDMANN.SE Vi har ALLT till BMW! |
|
|
Kolla magnetventilerna till vanosen. |
|
|
kollade lite på bilen nu ikväll , och nu vill den inte starta alls , motorn går runt och den får fram soppa för det luktar soppa som fan , och när jag kollade stiften o så , så får den gnista , men den vill inte starta... givar problem ???? |
|
| Han har möjligtvis inte gjort en motortvätt på den? | |
| kan vara att stiften är dåliga och att under komptrycket att dom inte gnistrar då har varit med om en bil på jobbet som alla stiften la av och den gick inte mvh | |
| kan vara att stiften är dåliga och att under komptrycket att dom inte gnistrar då har varit med om en bil på jobbet som alla stiften la av och den gick inte mvh | |
| Kan vara vevaxelgivaren som felar denna ger signaler när tändning ska ges, brukar sluta funka så fort bilen börjar bli varm, fungerar bäst med kall motor. Man kan ha tändning men vid fel tillfälle om du förstår va jag menar :) | |
|
Är det inte enklare att se om där är några felkoder än att spekulera vad som är fel. mvh stefan |
|
|
Tjena , Ventilerna var krökta ... så på jakt efter komplett topp eller är det nån här som är duktig o känner sig manad att laga bilen ? betalar givetvis... |
|
| Fan va schysst att du pröjsar vad det kostar trots att det är din polares bil:)! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.