|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! Har planerat att köpa nya fälgar till min 328i Coupe -95 till våren. Tanken är 19" CSL replikor. Det jag är lite orolig över är att det kommer bli väldigt tajt bak då de är 9,5" breda, och beställer man med däck får man med 265:or bak. Kör med 18" 255:or (8,5 breda") nu och det funkar alldeles utmärkt. Men om man lägger lägger till yttligare 1" tum på bredden och höjden + 1 cm extra gummi kanske det inte funkar lika utmärkt längre?=/ Någon som har erfarenhet av detta? Tacksam för svar! Mvh David | |
| det går iaf på min e46 men inte då när det är 5 pers i bilen för då tar det i skärmkanterna. | |
| Aa okaj. Jag får prova helt enkelt...funkar det inte med 265:or får jag väl sälja dom och köpa 255:or istället=) Tack för svaret! | |
|
Vad är det för ET på dina CSL fälgar? Jag har också köpt CSL-replikor med ET 45 och är lite i samma sits som du. Har själv en 328 -98 med M-chassi och fundera på om man ska våga köra på 265:or? Jag kommer ju till våren montera coilover dämpare så det går ju alltid att ställa dom lite högre när man kör med 19" så att det inte tar i men det kanske är bäst att köra säkert och lägga på 255 istället eller kommer det se bättre ut med 265:or på 9,5" fälg? Ursäkta att jag lånar din tråd lite :) /Ricke |
|
|
De som jag ska beställa har ET38 fram och ET45 bak. Jag är också lite nyfiken på vad som ser bäst ut, 255:or eller 265:or=/ 265:or kanske är lite mer "manligare";) Det är ingen fara!...bara att låna på!=) Här är länken på fälgarna jag tänkt beställa: Länk |
|
|
Jag har köpt precis likadana med samma ET som dom i din länk till min e46 touring. Sitter lite i samma sits, vet inte vad jag ska köpa för däck, men det lutar åt 265 av märket falken som enligt uppgifter jag fått skall vara lite rundade och egentligen ha en smalare yta som faktiskt ligger mot asfalten om du förstår hur jag menar. Därmed skall dom löpa mindre risk att skrapa i hjulhuset. Tror 255 blir lite tyskstuk, vilket inte riktigt är min kopp te, och dessutom löper man ju större risk att skada fälgen om man är klantig eller har otur att få ett stenskott på kanten. Mvh Andreas |
|
|
Håller med om tyskstuk, inget jag heller gillar! Ska höra med däckkillen igen om man tror att 265:or går dit. När jag hörde om priser på Toyo däck så verkade det inte som något problem då han sa att det är stora hjulhus på E36:orna ,men då visste han ju inte vilka hjul jag tänkt montera så får väl prata med honom om det igen. /Ricke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.