|
Sida 3 av 7
|
|
|---|---|
|
en billängd kan det lätt bli om man är bara en aning slö vid starten... Jag tänker INTE köpa vingar för pengarna |
|
Peter bmw325 cab |
hur snabb är en E30 m3:a från 0-100 ? någon som vet |
|
E30 M3 0-100 enligt handboken: 6,9 sekunder... men då lär man va rapp... kör jag under 8 e ja nöjd... /Jonas |
|
|
Vill bara att säg att min 325 gör 0-100 på 7 sek prick! Tycker att en M3-88 borde gå under 6,9 sek då! |
|
Peter bmw325 cab |
många säger att deras 325:or gör ca 7sek från 0-100 .är inte det lite för snabbt utan trimm eller. min gör det likaså. vet IOF inte om min är trimmad? |
|
Min gör de oxå på blanka 7 sekunder, men min e lite trimmad oxå.... Märkte att den har ett extremt vrid vid låga varv som annars är väldigt sällsynt hos bmw sexorna.... Duktigt impad blev jag när jag märkte att den orka börna på 800 rpm (ps det ser skitskönt ut när däcken snurrar skitlångsamt) |
|
|
Men hallå!!! Vad är detta??? Skulle en bil spinna på tomgång? Förresten; mäter ni hastigheten på mätaren eller har ni riktig utrustning? Har ni orginal rullomkrets på däcken? Fler frågor kan ställas... Mr C |
|
Peter bmw325 cab |
Dekker Hur kan bilen spinna på tomgång ? ¨ligger frambromsarna i ? vad har du för däck ? |
Peter bmw325 cab |
Mr C . jag tror inte det är speciellt många som har tillgång till professionell hastighetsmätning här, då skulle det bara bli mera galet, det är ju skillnaden mellan bilarna som är det intressanta. |
|
bromsarna ligger på både fram och bak.... det e int tomgång, måst ge lite gas annars går den under 500 rpm å dör.... ja kör bara me 195/50/15 |
|
Peter bmw325 cab |
har märkt att när motorn gått i ca 5 min ,då är den kvickare än när den är riktigt varm ska kolla 0-100 när den bara är halvvarm återkommer med resultatet |
|
ytterst tveksam till att nån 325 30 utan ändrad utväxling gör 0-100 på 7 sekunder.... tveksamt om de går under 8... hur mäter ni egentligen? tänk på att 100 på mätaren inet e riktigt hundra egentligen... och på så här gamla bilar visar hastighetsmätaren fel om man inte har original rullomkrets på hjulen... men men... själv bryr ja mej inet så mkt om 0-100... de som e kul e å köra ifrån ALLT på kurviga vägar :) /Jonas |
|
Peter bmw325 cab |
azkikr Hur fort går din M3:a från 0-100 ? den bör ju i alla fall göra 7 sek Länk 100 på mätaren inte är hundra ? man måste ju gämföra med andra bilar. visst gör däcken skillnad,men en tum för mycket är knappast märkbart |
Peter bmw325 cab |
. |
|
För att verkligen ha nått 100km/h måste ni ha 108-110km/h på mätaren i en E30! Detta med original diameter på hjulen. Det är en rätt stor skillnad i tid på att nå 93(100 på mätaren) eller 100km/h. Angående länken: M3:a med 195hk gjorde alltså 0-96km/h på 7,0 sek. Tar ett par tiondelar till att nå 100km/h. Tiden gällde antagligen för en amerikansk M3:a, de har samma utväxling(växellåda) som en 325i, de måste alltså också växla två gånger för att nå 100. De "riktiga" M3:orna som vi fick klarar sig med en växling, och är aningen snabbare till 100. Inte en chans att en 325i gör 0-100 på 7 blankt. Ska det jämnföras 0-100 tider måste det anges hur hobby mätningen gått till. |
|
Peter bmw325 cab |
provade idag att köra intill farsans nya c70,morsans gammla golf. och en porsche boxter sport. och om nu 100 kmh är 108-110kmh så kan man ju lägga ned hela hastighetssystemet milantal och trippmätare. man kanske ska riva ur instrumentpanelen hehe. hur mycket bensin drar iså fall bilen per mil??? hur långt har bilen gått ??? 325:an c70 & golfen körde i 100kmh intill varanda och ingen av bilarna gick fortare än 100 på mätaren. med orginalfäljar förutom min bil som har 16".men om nu 100kmhpå mätaren inte är 100kmh så får man nog tänka om. isåfall har min kärra gått färre mil än vad mätaren visar, fan det är ju ännu mera positivt |
|
100 km/t på måleren er ikke 100 ekte km!! De aller fleste biler har avvik på noen km/t i forhold til ekte fart. Har f.eks. målt min med GPS til 95km/t når jeg hadde 100 på måleren.. Dette var med 16"hjul. Mange vil nok få seg en overraskelse når de prøver 0-100 med ordentlig utstyr i stedet for stoppeklokke. |
|
|
Det är allmänt känt att 100km/h på mätarnålen inte motsvarar 100 riktiga km/h förutsatt att bilen är original. Normalt är 105-110km/h på nyare bilar för att man skall hålla 100 verkliga km/h, tex min 323a från 82 håller 100km/h verkliga vid 111km/h mätarfart vilket är fullt godkänt för en så gammal bil. Visst kan det finnas vissa undantag så vissa exemplar kanske visar rätt, men det är inte vanligt och jag har aldrig varit md om det..visserligen så har man ju inte mätutrustning och kontrollerar varenda bil man kör, men man vet ju hur det ligger till. |
|
|
För två somrar sen mätte jag min bil hos Motormännen...då mätaren visade 90 så gjorde bilen 90,3 och när jag hade 110 på mätaren så gjorde bilen enligt dom 113,2! Då hade jag 205/55-15hjul på bilen...Men jag vet ju inte hur mycket man ska tro på deras utrustning iof...!? Jag tänker INTE köpa vingar för pengarna |
|
Peter bmw325 cab |
Go Fast vilken profil har däcken då ? diametern är ju den avgörande saken det är väl ingen som kör runt med 75 profil ? Har själv 205/40/16 ventus+ däck |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.