AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
5.622

E30 0 - 100

Sida 2 av 7
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Dekker> Du menar att du måste växla upp till trean antar jag...Samma för mig,varvbegränsningen går i vid c,a 95km/H på tvåan..ska testa nån dag med en rotor utan varvstopp....

Jag tänker INTE köpa vingar för pengarna
Wo
31
Wolfie
M3 SMG -02
Frid: Lite off topic, men men...
Är inte 1.07.30 på Gelleråsen med en formel Ford en jävligt bra tid? Kanske är du sveriges snabbaste Formel Ford förare på den banan?
Lasse Carlbark har banrekordet för MC med 1.07.?? fick jag höra på TV. Jag körde som bäst 1.14.7 med min Super Sport 600. Ganska dåligt men jag körde endast 2,5 race.

Har för mig att Formel Ford bilarna var långsammare än Super Sport maskinerna. Men det är ju några år sedan så det kanske har hänt en del. :-)

ps. Din tid är jävlig bra, skulle inte vilja byta platts med dig precis när du bromsar efter start/mål rakan (om det var möjligt)! ds.
De
382
Dekker
323i -82 Projekt
316 -85
hmm, jao, ja mena no 2 växlingar =) till 3an.... känns surt att lägga i den faktiskt för att komma upp i 100.....
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Lite onödigt vetande..läste just i B-Blatt att en F1:a axar 0-200 och tillbaka till stillastående på 7 sek...
va!?...fattar man egentl vad som hänt på den tiden? :)

Jag tänker INTE köpa vingar för pengarna
Mr
1.141
Mr C
BMW X3, 2,0D -15
Tja!
Känner igen Jocke Frids namn från motorsportvärlden. Han är ett "gammalt" gokart ess som säkert presterar bra i Formel Ford.

Mr C
Peter bmw325 cab
har finslipat växlingen lite
fick ned min tid idag ifrån 7,2 till 7 blankt

M-
23
M-POWER
1986 BMW 325i
Har du for små dekk (typ 215/40-16) blir speedometeret enda mer feil enn orig. og aks tidene enda "bedre"!

M power
Peter bmw325 cab
jag har 215/40-16 däck gör det så stor skillnad ?
då måste bilen vara trimmad eftersom jag når hundra
med 2:ans växel

De
382
Dekker
323i -82 Projekt
316 -85
Den ända trimning som kan ända hastigheten på 2an e juh flyttat varvstopp....
Annars har du bakaxel med annan utväxling....
Wolfie:
Jodå en av de snabbaste =) Kör numera med Zetec motorer och slicks..
Vi är ju "bara" knappa sekunden efter STCC bilarna.

Jocke

1.07.30 på Gelleråsen:)
WWW.JoCompetition.com
Peter bmw325 cab
.

Peter bmw325 cab
provade idag 0-100 polarns g-tech och den visade en hel sekund snabbare (6sek) än mitt gammla tidtagarur.
vilket ska jag lita på ?

håll me om att g-krater e skönt

[C
421
[COD]soul
325iA -91
Min 323 gör 110 på tvåan precis när varvräknaren går in på rött, är de högt växlade eller har jag någon annan utväxling? (har 5 växlade lådan)
Peter bmw325 cab
[COD]soul antar att du inte har något varvtalsskydd på din kärra,om inte varvtalsskyddet hade gått igång för mig hade nog 120-130 kmh varit motorns död på längre sikt, varvstoppet har ett syfte

frågan är vilken bakaxel du har ?

var rädd om din bmw

[C
421
[COD]soul
325iA -91
Vet inte vilken bakaxel jag har, men 110 är ju vad jag kommer upp i när varvräknaren kommer in på rött, å då brukar man ju kunna varva 500-1000 varv mer innan stoppet går i, har inte provat om jag har något varvstopp... tyckte att det känndes rätt att växla då.
På B6:an går varvstoppet i vid 6800-6900rpm..
Är inte det ganska högt för att vara en så pass stor motor som 2,8 liter??

Jocke

www.JoCompetition.com
Wo
31
Wolfie
M3 SMG -02
jocke,

Grymt snabbt! :-) Nästa år (om inte redan i år) lär ni vara snabbare än STCC bilarna. Har hört något om att dom ska ändra reglerna, liknande dom som ETCC har.

/W
Wolfie,
Japp dom kommer nästa år att köra enl. ETCC reglementet..då lär nog Fordarna vara snabbare!

Jocke

www.JoCompetition.com
polaren körde ifrån en 325'a med sin GTI16v. Slående lätt. Är Bmw'n slutkörd då?

å det var inget spontant rödljusrace, utan förbestämt hamn-rejs! Många vittnen! minst 1 billängd framför.

/A

850T5R - Powered by Autotech
Jo
744
Jonhny
745 -85
cordone:
Vem som helst kan köra rattlåsrace. Så heter det iaf. Men i verkligheten är det inte så ovanligt att en snabb bil blir ifrånkörd av en inte lika snabb vagn. Missa en växel, somna till i starten varva för mesigt eller nåt liknande så är det kört.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.