AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
4.216

nån som sett sådana här däckventiler?

ex
91
exolon
325i E93 2012
Tjena, skulle byta däck och en av ventilerna knäcktes pga en biltema-nippel som satt sig.. har varit på 2 däckfirmor varav den ena ringde runt o letade och ingen kunde hitta en ventil som passar mina Antera-fälgar! Så här ser ventilen ut, jag har lagt ihop de knäckta bitarna så den ser hel ut men det är den inte:

Länk

jag antar att det hör till någon liten mutter/ring som första däckfirman tappat.

Kanske nån som har generellt bra tips på en sajt i sverige som säljer sånt här?
Inte en aning om vart det går att handla reservdelar till dina fälgar, men det går inte att använda en vanlig gummiventil?
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Prova denna sida de säljer Antera fälgar så nog skall de kunna hitta Länk

Ha de T
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Kanske någon av dessa:

Länk Tyvärr inga bilder.

Länk

Länk

///BMW - Was sonst!
ex
91
exolon
325i E93 2012
Jag mätte diametern på röret och den var bara 7.5 mm, medan de vanliga ventilerna man kan köpa är gjorda för en håldiameter på 11.5 mm - så jag antar att mina fälgar har mindre diameter.

Det fanns en firma som sålde "Skoter, MC och PV" ventiler för håldiameter 8.3 mm, som lät kompatibelt, men det låter ju väldigt märkligt att en fälgtillverkare skulle välja skoter-ventiler?? :)

Se längst ner här:

Länk

E3
1.828
E36
USA bilar
Egentligen ingen speciell ventil, bör varje riktig gummiverkstad ha eller kunna fixa. Har ju t.o. ett TRnummer TR554 heter den
gretzky
En helt vanlig stålventil som sitter i alla äldre BBS-fälgar m fl. Alla däckhandlare ska kunna fixa en ny om man inte har på lager redan.

dieseldoris
Is
468
Ismo
735iA -87
Sitter sådan på mina Borbet eller vad fan dom heter igen fälgar.

Polaren hade också sådan men en ventil gick av och han tog en ventil från mopeden och lite gängtätning och skruva i ventilen, väldigt svårt att hitta riktiga ventiler om man inte går till någon äkta fälg expert.
Lekmän finns det gott om och dom kallar sig experter inom mycket.
ex
91
exolon
325i E93 2012
Bara ifall någon annan läser detta och letar efter liknande ventiler - företaget Abozzo som är länkade tidigare i den här tråden skickade 4 ventiler för 50 kr styck till mig på en dag - med riktiga Antera-huvud också (får se hur länge de får sitta kvar). Tack så mycket!
E3
1.828
E36
USA bilar
50:- styck??
Är de galna?
En gummiverkstad har eller kan ordna TR554 och max 15-20:-/st Visserligen utan Anterahattar, men metallhattar iaf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.