AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
1.966

850 hos Adolfssons bil AB?

ha
413
hajen
AMG C63
Porsche Cayenne Turbo
Hej,

Har kollat på nedan 850 på blocket ett par ggr, ser mkt fin ut. Har dock lite långt att åka bara för en titt. (egenteligen så är det snarare ett tids än avståndsproblem...)

Vad säger alla ni?
Någon som sett och känt på den?

Länk

/Pontus

ks
759
kspehe
850 - 91
850 - 92
G30 - 18
Tja skulle kunna åka o titta på den inom kort, bara så du vet så var bilen tagen i bruk i september 1993 och tillverkad i augusti.
US
547
US
850 iA -92
Har för mig att bilen köptes till sonen i familjen som bröllopspresent, köptes tillbaka av mannen i huset som köpte nya fälgar till den. Var ute på privat annons först, sedan sålde han den väl till bilfirman. Jag hade fått den för 95 000 han hade ett bud på 90 000, kanske var firman som gav honom 90 000?

Jag var aldrig och tittade men han bedyrade att den var i ett fantastiskt skick.
ks
759
kspehe
850 - 91
850 - 92
G30 - 18
Hej!

Har i dag varit och kollat på 850 som du frågade om och har följande kommentarer.
1. Bilen har blivit omlackad syns tydligt bla på bakskärmarna.
2. Stötlisten (under dörrarna)båda spruckna i fram och bakkant.
3. Verkar som om minnet i förarstolen ej fungerar som den skall.
4. Fyra borrhål i bakluckan efter en spoiler.
5. Två bucklor på höger dörr (går troligen att massera ut).
6. Flätsystemet fungerade ej vid prov (Säljaren sa att det skulle fixas)
7. Panelen inne i bilen lackad i silverton.
8. Skin Panelen under ratten släppt i en infästning på Vänster sida.
9. Verkar väldigt mjuk i fjädringen för en så tung bil.
10. Felaktig panel för batteriet på höger sida, alternativt så kan man byta mattan dom ligger i backluckan. Det har suttit en panel för cd växlarei bilen.
11. Bilen tillverkan i augusti 1993, uttagen september.
12. Sitter en M70 motor i bilen, M73 kom först i februari 94.
13. Motorn låter bra, har ej testkört den bara startat den.
14. Batterierna är nog dags att byta.
15. Ingen taklucka.

Firman skall besiktiga bilen eftersom den är avställd, samt att dom har möjlighet att ordningställa hålen i bakluckan vid ett eventuellt köp.
Tja verkar vara en hyfsad 93á men jag skulle inte slå till för det priset men det är svårt att säga eftersom det är ju efter eget smak och tycke som man väljer. Hoppas att du har fått en fingervisning av hur den ser ut på ytan.

GodJul och Gott Nytt År
ha
413
hajen
AMG C63
Porsche Cayenne Turbo
kspehe - Tusen tack för det... även om det inte var särskilt posetivt... Tror inte att jag ens åker och ser på den, speciellt inte med säljarens något skamfilade ryckte i åtanke.

Återigen, tack.

God Jul och Gott nytt år.

/Pontus

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.