AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.229

Vad kan man göra för att få bättre ljud i en E61?

Hej,

jag har en 525d 2009 med Hifi hogtalare och Business radio. Tycker att det ar lite daligt drag i stereon och funderar pa att upgradera. Finns det nagon erfarenhet om det racker med att lagga till ett slutsteg nar jag redan har hifi hogtalare (lite surt att byta efter ha betalt 6000 extra), eller ar det rekomenderat att byta hogtalare ocksa?

Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Har ingen egen erfarenhet men i de diskussioner jag läst så sägs det att man först och främst ska byta till högtalare av bättre kvalitet.

Jag har också Hifi-paketet i min 525dT och jag kan hålla med dig om att ljudet kunde ha varit bättre. Jag beställer ny bil till våren och jag funderar på att gå upp ett snäpp till Logic 7.
pratade med in firma som gor upgraderingar och de sade att problemet ar att slutsteget i original radion inte orkar driva systemet, och losningen skulle vara et 4 kanals steg, och tva nya diskanter i dorrarna?

Länk
Jag har E60.. den satte jag in en aktivbaslåda i. Blev väldigt nöjd faktiskt! Dock lite strul att koppla in signalen, fick ta bort stolarna och seriekoppla på basarna under. Men lätt att dra in elen till batteriet. Blev ett helt annat ljud! Dessutom bara att plocka ur om man ska ha mycket packning.
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Håller med Iggeman. Du kan "lura" dina öron genom att satsa på en baslåda. Hela ljudbilden kommer att uppfattas som mer fyllig, trots att högtalarna i övrigt är standard. Det finns lådor som passar under golvet bak.

----
BMW CS #6212
Re
647
Residence
M5 E39 Imolarot
M5 E39 Carbonblack
jag har en E60, och satte in passiv sluten låda med steg vid sidan.
fungerar skitbra. men funderar på om jag ska byta till en passiv portad låda för ännu mer dunk.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.