|
|
|
|---|---|
|
Hej Märkte en sak när jag var ute och körde igår. Helt plötsligt så kom där 3st bip efter varandra. Hände vid 2 tillfällen igår. Låter som om det kommer ifrån instrumentpanelen. Någon som vet? Mvh Andreas ** Köra bör man, Annars dör man** | |
| Halkvarning kanske? Den piper när temperaturen går ned till +3°C. | |
| Halkvarning. Gissar jag.. | |
|
Memo! 3 snabba pip efter varandra. precis innan klockan slår hel timme. |
|
|
Ja det kanske är memo som har tre snabba. Kan ställas att pipa vilken minut som helst, varje timme. Instruktionsboken är bra vid sådana här tillfällen. :-) |
|
| Halkvarning, den piper 3 gånger när temperaturen går ned till +3°C. | |
|
Hej Tack för alla svar. Halkvarningen är det inte. För det var det första som jag tittade på. Tempen stor på 6.5 grader. Bor ju i Malmö. Här är det sommar nu ju:P Men kan ju vara memon. Men ser ju inte vad klockan är då den displayn är svart. Hur får jag igång den igen. ** Köra bör man, Annars dör man** |
|
|
Halkvarnaren piper/plingar 1 gång. Memoljudet piper/plingar 3 gånger. |
|
|
Så här låter det om elektroniken i min E36:a cabrio tysksåld md stroa färddaton: Pling - halkvarning, dvs temp <+3 Plong - jag har accelererat upp över min inställda hastighetsvarning Burrrrrr - jag har slagit av tändningen med ljuset på pip - pip - pip - Bilstereon (en pioneer - ej orginal) påminner om jag den vil ha fronten avtagen då jag slår av tändningen Memo - timsignalen har jag faktiskt aldrig använt så den vet jag inte hur den låter men om jag minns rätt så ser jag några streck (som i ökande volym symbol) i displayen som påminner om att den är på - men är din display kass hjälper det ju inte dig. De knappar på färddatorn som har egen diod - lyser de eller inte - i så fall ser du ju om deras resp funktion är aktiverad eller ej. Ska försöka komma ihåg att kolla hur memo låter i min bil. Är det inte hårdkodat att den plingar 00 varje timme, dvs precis vi heltimmesomslag. Heltimme är default i alla fall. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Tack så mycket, Det var memon som var aktiv. Därav 3 pip. Andreas ** Köra bör man, Annars dör man** |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.