|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
henrik23d Varför mailar du anonymt? |
|
|
Därför att jag inte är intresserad av en diskussion kring språkförbistringar eller är intresserad av produkten. Detta är en del av min humor och jag brukar ofta skriva skämtsamt och/eller ironiskt så annonsören (förhoppnignsvis) förstår mitt budskap. Sen spelar det ingen roll om det råkar vara en M3:a eller en dränkbar vattenpump. För att uppnå mitt syfte finns alltså ingen anledning till att uppge mitt telefonnummer eller e-post adress för diskussioner. Över och ut. |
|
|
Vill flagga lite för att USA-import inte behöver vara dåligt, men den stora förtjänsten ligger såklart i att importera amerikanska bilar. Har ingen erfarenhet av att köra USA-importer av M3 men har varit BMW-entusiast hela mitt liv och har bott i USA och är där nån eller ett par gånger varje år. Är ni på jakt efter Camaro, Mustang, Corvette eller fläskig SUV - åk över, ta en grym semester och hämta hem en bil till löjligt bra pris. Men en M3? Nja. Sanningen är att bilar blir ganska mycket mer "beat up" i USA än här i Europa. Vägstandarden är inte jättebra på vissa håll, speciellt runt storstäder. Söker man cabbar så är ju faktum att stark sol och hög värme troligen sliter lika mycket på en bil som iskyla. Dessutom har bilarna ofta gått långt efter några år på vägarna i USA, bilar som är 3-5 år gamla och rullat 10-11.000 mil (ca 70.000 miles) blir ofta betecknade som lågmilare. Dämpare, bromsar och växellådor tar ofta stryk i all kökörning som blir. Floridabilar som hamnar här borta kan nog ofta vara stormskadade eller allmänt sjaskiga, eventuellt stulna eller beslagtagna. Skulle tro att en fin och välutrustad M3 Cab -04/05 enligt Kelly Blue Book (värderingsbibeln för beggade bilar i USA) borde liggar runt en 30-32.000 dollar, vilket är ca 220.000 kr i dagens läge. Sen tillkommer tull, moms och inreg och vips är man över 250.000 kr. Det fick jag en fullutrustad svensksåld -04 med hardtop för. Så lyckas man inte hitta exakt rätt exemplar lönar det sig inte att hämta hem från USA = ingen tar hem några fina ex = det lär inte krylla av fina USA-importer i Sverige. Dessutom finns det ju andra nackdelar vad gäller den tekniska specen. |
|
|
Bra inlägg Peter! Klart är att det lär ligga en hel kennel begravda i M3an eftersom han kan tänka sig att släppa den för 175.000kr. Jag är faktiskt inte helt övertygad än om att bilen faktiskt finns på riktigt. ------- //Lövet |
|
|
Tack Lövet, Det verkar ju lite halvskumt med priset - dessutom ser ju bilfan ut att vara rosa? Dvs, jag skulle nog akta mig för att skaffa en Imolaröd USA-cab som ser ut som Babe - den modiga grisen. Oavsett ljus eller kamerakvalitet så tyder det på att den kanske fått lite för mycket sol. Också vanligt i södern och Kalifornien att röda och svarta bilar bleknar som en Peugeot 205 - därav jänkarnas förkärlek för vitt. Om bilen ens finns, alltså. |
|
|
Finns gör den nog. Men den kanske gör det på autoscout, mobile eller eBay i verkligheten. Med Flood i Carfax registret... ------- //Lövet |
|
| Vad jag tycker är roligt är att ingen har reagerat på att bilen på bilden inte har USA fronten med reflexerna? | |
| Är den intagen via Tyskland har de säkert maskerat reflektorerna, har sett att många gör det. Vilket ju i så fall faktiskt skulle tyda på viss god smak... Ny hastighetsmätare, lack, skinnklädsel, rätt bromsar och avgas och så slanta moms och inregg, kanske även frakten - sen är man ju hemma. SMS:a låna? | |
|
henke23d: gäsp... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.