|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Står i Uppsala län för 199k, är usa import via tyskland enl ägaren, oreggad, ej förreggad, ingen servicebok, legat ute några veckor nu, nån som varit och tittat på den? Hade tagit in den i sommar, men ej reggat in än, pappersstrul kanske?Länk | |
| 199k för en oreggad usa importerad M3 känns på tok för mycket. Och anledningen att han behöver pengar för att han blivit arbetslös är ju som bortblåst senare i annonsen "eller så behåller jag den". | |
|
En mer oseriös annons har jag sällan skådat. Jag skulle inte köpa av honom ens för 149tkr. Knappast ens för 99tkr. Är det ens bilen på bilden? Gör om gör rätt. Flytande Svenska?! Killen kan ju inte stava. Vet inte om jag ska skratta eller gråta... Stephan |
|
|
Håller med, riktigt dålig annons. Känns som ett typexempel på alla fel man kan göra på en gång ;) Konstigt resonemang att bilen nu är dyrare. Lyckas man inte sälja den höjer man priset. Om säljaren läser detta kan du få lite konstruktiv kritik hur annonsen skulle kunna bli betydligt bättre. |
|
|
Att han behöver loss pengar snabbt är bara bullshit enligt mig. Han gör bort sig flera ggr om i annonsen. Finns nog andra anledningar till att han säljer bilen än pengarbrist skulle jag tro. BMW M-POWER |
|
|
Säljaren är inte nämnvärt mer seriös i sin andra annons: Länk ------- //Lövet |
|
|
Vilket skämt. Den här skulle jag kollat på: Länk |
|
|
199' inkluderar det de runt 38% som tillkommer? (moms + tull) Om inte så är ju priset inte ens lockande längre. ------- //Lövet |
|
|
Alla avgifter skulle vara betalt och klart sa han, nej det verkar inte va så seriöst, va mest kul att höra hur den såg ut om nån kikat på den:) www.seastreamsgarage.com |
|
|
Om han kan sälja den för 200k tullad och klar (han antyder tom att han släppa den för 175 i texten) då kan man ju fundera på hur mycket han har betalt i USA... Det luktar fd dränkt orkanbil eller liknande om det här. Annars skulle den inte gå att sälja för de pengarna. Sedan har vi ju den vanliga kontrollfrågan: Är det någon som tittat på bilen i verkligheten? Oftast när det är på tal om unikt billiga bilar så är det aldrig någon som lyckas se bilarna i verkligheten = det kan vara köpare som försöker trycka ner prisbilden för att de ska ha råd själva. ------- //Lövet |
|
|
Då får väll inte ut bilen från hamnen om du inte betalar tull/moms avgiften? Eller gäller det bara tullen? |
|
| Existerar det fortfarande mobiltelefoner som tar så pass dåliga bilder??? | |
|
Namnet i hans andra annons är hur jä... kul som helst Grabben skulle bli komiker inte bilförsäljare Men då skulle han kanske varit med på någon svensk lektion Inget ont av att man kommer från ett annat land men inte behöver man ljuga så bara för att man skall sälja sin bil Skulle fly åt ett annat håll inte ens tittat åt den bilen Ha de T |
|
| Trevlig ton "Anden" har i annonsen. Är det ngn som ens ringer på en sån annons? Ironiskt att han har krav på flytande svenska när han skriver som en kratta. | |
| m3efl. Du har rätt. Undrar vem som köper sådana bilar. | |
|
Tror inte ens det är bilen på bilden. Annonsen säger 18" men det är ju 19" smidda fälgarna som sitter på bilen på bilden. Mvh Henrik |
|
|
Som sagt, det kan mycket väl vara en fakeannons. ------- //Lövet |
|
|
Killen har dessutom uppgivit att han bor på en postnummer som inte finns ;) |
|
m3_kosova |
Det roligaste är ju klart detta " *ATT DU KAN PRATA FLYTANDE SVENSKA " 1, Jag behöver få låss pengar, låss = loss 2, efter det är det inte så brottom, brottom = bråttom 3, *ATT DU INTE STÄLLER DUMA FRÅGOR, DUMA = dumma 4, anonnsen, anonnsen = annonsen Killen kan ju inte ens stava själv sen kommer han och lägger in en Bmw M3 till salu som inte ens är hans bil, skulle snarare lagt in en annons "Liv köpes" Mitrovica Po Qka Mendove |
|
klockren annons :) underhållande om inte annat haha! Mvh Johan |
|
|
Brukar sällan läsa denna typ av trådar, men av en slump gjorde jag det, vilket var tur. Högt underhållsvärde, minst sagt! Jag mailade f.ö. annonsören och meddelade honom om annonsens underhållsvärde. Har för vana att anonymt maila blocketannonsörerna om jag ser något roligt av denna typ (vilken annonsören själv troligen inte är medveten om). kuriosa: Förra vintern mailade jag en person som sålde en "garagerumsmatta" till sin E46 touring. Svarade typ "Hej, detta låter intressant! Hur stor är din garagerumsmatta? Mitt garage är ungefär 8,5 x 6 m, kommer den att passa?" Mvh Henrik. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.