|
|
|
|---|---|
| Som rubriken lyder? | |
|
Va inte detta nyligen gjort ;) Länk |
|
|
Blev lite sugen på byta ratt jag ochså. När jag ser att det går att få en z4m ratt passa till z3 bil här Länk |
|
| Z4 ratten passar ju verkligen inte designmässigt i en Z3. | |
|
Nej det var gjort på en Z4 av 2005 års modell. Den är faceliftad. Den M-ratten passar till faceliften. Har ringt till BMW och dom kan inte svara på om den passar en 2003:a. Dom säger kanske. Enligt deras datorer så ska den inte passa men det skiljer inget på före och efter faceliften. Det är bara att chansa säger dom. Tänkt kolla innan jag beställer ratten om någon har bytt på sin 2003:a? |
|
| 2005 års modell är pre-facelift. Ratten passar för övrigt oavsett årsmodell. | |
| Tack Kineto då vet jag. Beställde ratten idag ifrån BMW. :) | |
| Du vet att du kan använda den befintliga airbagen, va?! | |
| Ja det vet jag. | |
| Fick M-ratten igår monterade den idag. Gick på knappt en kvart. Den är hur skön som helst kan verkligen rekommendera alla Z4 ägare att byta till M-ratten. Gick på 3 500:- värt varenda krona :) | |
| Kan du inte lägga in en bild på resultatet? | |
|
Här kommer några bilder: Länk |
|
|
En till innan montering: Länk Bilen: Länk Korten är tagna med min iphone. |
|
|
Ser riktigt bra ut, upplever min ratt som lite för tunn, är nypriset 3500:- ? var det bökigt med airbagen? |
|
| Fick 20% rabatt på bmw tror den kostar 4300:- annars. Jätte enkelt med airbagen. Bara att sticka in en skruvmejsel i du båda hålen på baksidan av ratten. Och trycka till så ploppar den ut. Sen sitter den med två kontakter bara. Jätte enkelt. Vrid inte om tändningen bara, då börjar airbaglampan att lysa. Och då måste man lämna in bilen på bmw verkstad så dom kan nolla den. | |
| Jag skulle absolut rekommendera att man kopplar ur batteriet och låter bilen stå några minuter innan man börjar arbeta med airbagen, allt för att minimera risken att eventuell kvarvarande spänning i systemet löser ut airbagen. | |
|
Nån som gjort detta med multiknapparna? Dvs passar knapparna jag har idag på M ratten? har en pre-facelift.. Mvh Hosse |
|
|
Ingen? Riktigt sugen på en sån ratt, men vill verkligen har multiknapparna kvar.. Nån som har artickelnummer oxå? Mvh Hosse |
|
| M-ratten finns med multiknappar ring BMW så kan dom hjälpa dig | |
|
finns massor av rattar på e-bay i tyskland samt mycket annat roligt Hasse Z4 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.